Korang Suke Makan Lauk Taucu??

Ni adelah permintaan darling yek
Aku benonya x suke makan
Penah makan dulu ntah biler sgt masin n x sedap
Makan kat kedai la hehehhehe

Ritu g kedai jakarta area airport ade le taucu ni
Aku mana la penah masak lauk camni kan
So agak2 aje la

Ni dia botol taucu
Cap gajah
Huhuhu ingatkan kain pelekat jek cap gajah

Tadaaaaa
Ni la dia rupa Ikan Kerisi Masak Taucu aku
Korang mesti terer masak kan
Bagi aku resepi bleh

Ni versi aku la kan...
Hiris2 jek bawang putih, bawang beso ngan halia
Pastu tumis la halia ngan bawang putih sampai agak2 kuning yek
Pastu masukkan bawang beso kasi layu sket
Masuk lak taucu dlm 3 sudu beso
Ikan pun masuk la kan gaul kasi sebati
Oh lupe lak ikan kerisi tu goreng dulu bio garing
Pastu aku campak jek hirisan lada merah..nak ade kaler masuk skali lada ijo
Aku masukkan gak serai yg diketuk
Masukkan air sket jgn banyak cam masak kari lak
Heheheheh kompom la korang tau kan pasal korang lg terer masak dari aku
Pastu masuk la garam sket..jgn byk ne tau taucu tu mmg sgt masin
Bertambah masin le kalau bubuh garam
Tabur la daun bawang kununnya hiasan
Sekian terima kasih

Ni sayur campur jek
Dah ade ikan, kena la ade sayur
Kasi seimbang



10 Gtau jek:

Ciklinn said...

aku suka aku suka.... kegamarann aku nih taucu..

Ena said...

peberet huby ena gak tu..

JaJa'Z said...

jaja tak suka tauchu...masin...kadang2 ada gak kedai jaja order kuew teaw ladna dia bantai letak taucu..potong stim betul..

Unknown said...

kakyong memang suka bangat tocu...
kakyong suka pedas2.. so ketuk 3-5 biji cili api.. baru mabeles...

kakyong tak penah campur garam kalo masak tocu.. sbb memang dah masin... bagus eh ade jugak jumpa tocu kat sana,,,

Lelord said...

@Ciklinn hehehehee sedap gak makan...sndiri masak sedap la

Lelord said...

@Ena darling kata dia mmg suke...seb bek smlm masak dia kata menepati citarasa

Lelord said...

@JaJa'Z akak pun x suke...tp ni dah pandai masak taucu jatuh chenta lak

Lelord said...

@kakyong aah ade taucu kat kedai jakarta ni..tp smlm masak lela letak garam sket pasal taucu tu x masin

sweetie2010.blogspot said...

Tak jemput akak makan sekali ker.
Akak dan anak2 suka masak taucu ni, sebab tak berapa pedas..Kalau dah masin sangat taucu tu tak yah letak garam lagi.

Anonymous said...

Some chemicals in their original forms are not mutagens or carcinogens. [url=http://www.mulberryhandbagssale.co.uk]Mulberry outlet shop[/url] The program is to assist parents, who are the primary educators of their children, in forstering the child's growth in faith. [url=http://www.goosecoatsale.ca]http://www.goosecoatsale.ca[/url] Jbsdmhmbu
[url=http://www.pandorajewelryvip.co.uk]pandora bracelets sale[/url] Ygeniobkx [url=http://www.officialcanadagooseparkae.com]canada goose outlet[/url] cmqyxyifx

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in