Ketam Lagi....

Mahap la yek kalau ade yang nyampah tengok ketam aku ni
Ekekekekkee aku kan ade dapat byk ketam
So hari2 la aku makan ketam
Lagipun tengah segar-bugar ni la yg sedap dimakan
Btul kan...

Arini aku wat ketam goreng jek
Letak garam kunyit
Pastu gaul jek ngan bawang putih cincang
Lagipun senang kije
Dah le lapor pas berendam dlm pool td kan
Makanya xyah le aku nak bersusah payah masak
Hahahhaha bajet pandai masak mcm2 kan

Ni ni lak tempe goreng kicap jek
Pun kije mudah
Ekekekekek benonya cili boh aku dh abis
Malas lak nak rebus cili kering, blend ngan bawang tu sumer
Kalau ikutkan tekak nak goreng kunyit jek
Pastu wat sambal kicap
Ohhh tapikan nehi..nehi...
Kicap aku dh nak abis
Ritu masa balik raya lupe nak bawak balik sini
Ade sesapa nak poskan kicap???
Jasamu kukenang ekekkeee

Untuk membasahkan tekak yg kehausan
Aku wat jek air limau kasturi
Pastu campakkan asamboi
Jadi le "Limau Asamboi Es" ke "Limau 'Es Asamboi"
Ahh tak kisah le janji masam manis masin

Tu nampak kan asamboi....sedapppp


7 Gtau jek:

JaJa'Z said...

amboi2..makan sakan..mujur la takde allergic kan...

BIONIC WOMEN said...

nak kicap ker???? nak brand aper..asenya kawan kita yg duk Doha masih ada kat Malaysia...akhir bulan ni baru balik...boleh ler kita kirim ngan dia. nak bagitau kat shoutbox kita ek...

dieya said...

lama tak makan ketam satu serving camtu. jarang order coz tak kuasa nak bersilat kat kedai makan., hahaha.. except kalu makan kat medan ikan bakar umbai senang nak kopek coz ada playar. eh playar ke? playar laa kot!

Lelord said...

@JaJa'Z hehheheh sedap tul jaja

Lelord said...

@BIONIC WOMEN heheheh macehh ek, dh gtau kat shoutbox

Lelord said...

@dieya dieya ketam ni kan ngan sepit2 akak gigit jek...kulit dia nipis jek kalau x mo patah gigi nak gegett

ajaibbenar said...

Ada bela ketam di rumah ker? ;p

Salam dari Ajaib Benar
http://ajaibbenar.blogspot.com

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in