Adeh Nape Ngan Kaki Aku

Ishhh kes berat ni

Aku tatau pe masa'elahnya

Kaki aku ni hah

Rasa sakit

Panas

Pijar

Gatal

Ni dari atas buku lali ni sampai le ke tapak kali

Pastu lak ade mark merah kecit2 cam campak tu

Nape ek

Kat tangan ni pun ade gak bintat2 merah ni

Mula2 igt kena gigit nyamuk pasal rasa gatal

Tapi mana penah aku jumpe nyamuk sejak dok sini

Pastu teringat pasal GOUT

Kat sini pun ade pasal GOUT

Nape lak aku terpikir pasal gout ek?

Pasal yg aku tau org yg kena gout attack kat kaki

Aku pun search la pasal penyakit ni

Tapi dari ape yg aku baca 90% kena kat lelaki...hehehe aku pompuan

Yg lebih tu tuk wanita la... tp wanita yg dh putus haid (menopause) ehh aku masih dtg bulan tau

Tapi simptom2 tu ade lak kat aku sakit kaki, panas,

Kecuali gatal ngan bengkak ibu kaki

Ni antara petikan

Apabila gout menyerang, kaki akan menjadi bengkak, panas dan amat sakit hingga ada

sesetengah pesakit tidak boleh berjalan


Kena g spital ni...


1 Gtau jek:

Unknown said...

haa..bahaya tu..baik p check..~

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in