Cantik Wanita Di Mata Lelaki

Setiap wanita pasti nya inginkan penampilan menarik dari hujung rambut ke hujung kaki. Malah ada yang sanggup berhabis semata-mata mahukan bentuk kuku nampa k menarik dan bersinar. Semuanya demi kepuasan diri.

Namun ada juga wanita yang mahu kelihatan cantik demi lelaki yang menjadi pasangan hidup mereka. Tubuh yang gemuk dilangsingkan, wajah yang tembam sanggup ditiruskan malah mekap juga ditebalkan untuk kelihatan mampan di mata suami tersayang. Tapi adakah itu kecantikan yang dilihat oleh lelaki? Tentu ramai yang tertanya-tanya tentang definisi kecantikan lelaki buat wanita. Panduan di bawah boleh dijadikan panduan buat kaum hawa.

Dari mata turun ke hati
Cinta yang lahir dari mata turun ke hati, begitu jugalah dengan pandangan hampir setengah lelaki yang mengakui penampilan seseorang wanita yang paling utama adalah matanya. Kemudian barulah pada bahagian bibir. Lelaki kebanyakannya menyukai mata berbingkai hitam. Namun sebahagian besar wanita lebih suka bermain dengan warna-warna cerah untuk pembayang mata. Pilihan pembayang mata dan juga penggaris mata jenis gelap akan membuatkan mata terlihat lebih besar. Sekali gus ia ditujukan kepada pandangan mata lelaki.

Satu fakta menarik adalah wanita secara keseluruhannya menggunakan kedua bahagian otak untuk melihat kecantikan. Sedangkan lelaki hanya menggunakan otak sebelah kanan.

Inilah yang menyebabkan wanita memberi tumpuan lebih walaupun pada benda-benda yang remeh atau kecil termasuklah sedikit lorekan yang tersasar di wajah. Manakala lelaki berbeza kerana mereka memandang kesan yang dihasilkan secara keseluruhan. Justeru, untuk kaum wanita sekalian, anda tidak perlu rasa tertekan seandainya, solekan anda ada yang ‘terkurang’ atau kerana ‘kecacatan’ kecil tersebut jarang disedari oleh lelaki.

Pipi merah jambu
Aliran darah ke wajah membuatkan anda kelihatan menarik pada pandangan lelaki. Kerana itulah, sejak dulu lagi, wanita yang memiliki pipi merah jambu dikatakan sihat dan tidak sakit.

Bagi mendapatkan kesan pipi yang segar, rajin-rajinlah turun padang untuk berolahraga.Selain itu, anda juga boleh menambah sedikit krim pemerah pipi yang akan bergabung dengan warna kulit. Pasti ia sedikit sebanyak menaikkan warna pipi anda sekali gus membuatkan penampilan anda cukup segar dan ceria.

Warna gincu lembut
Wanita sememangnya amat suka bereksperimen dengan warna lipstik. Mereka berasa bosan jika asyik menggunakan warna asas yang sama setiap masa. Pun begitu, berbeza dengan lelaki yang tidak gemar sekiranya wanita menggunakan warna-warna lipstik yang terlalu menonjol atau terlalu mengilap.

Justeru, sebagai panduan apa kata anda cuba lipstik berona lembut. Satu sapuan sahaja mungkin akan menonjolkan warna semula jadi bibir sekali gus menampilkan bibir yang seksi di mata lelaki.

Cantik di hati : Berfikirlah sebelum berkata-kata. Dari kata- kata kita dapat mendapat banyak kawan- kawan dan lawan.

sumber

0 Gtau jek:

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in