Rezeki Pagi

Huhuhu dh kul 2 kat doha ni aku baru nak kedek2 citer
Pagi tadi member bagi pulut + kelapa ngan ikan masin
Tuk mamam bekpes
Hohohohoo jakun tul
Aku mmg x penah makan
Selalunya makan pulut kuning ngan kari daging jek
Sangat la nikmatnya...maceh Zai
Lenkali ko anto la ape makanan utara kat aku yek

Bukan takat aku jek jakun
Dak kenit pun sama...ekekeke tapi aku la paling jakun kan
Dah 32 tahun idup ni baru pestaim makan
Najlaa baru 3 tahun hahahhahha
Siyes cam nak guling2 jek gelak

Ni aku boh dialog mama dan anak

Najlaa : ape ni mama?
Mama : pulut ngan ikan masin
Najlaa : nice mama...
Mama : sedap kan..
Najlaa : mama nak nasi, fish ngan garam
ekekekkeke



9 Gtau jek:

Whitey Mommy said...

akk... ini peberet sha tau... ini makanan orang kelantan...

Lelord said...

@Whitey Mommy hehhehe kelantan pun mkn camni ke? akak igt utara jek

JaJa'Z said...

kak lela, tak penah makan? ish ish..ni la pebret jaja..tapi version jaja tak suka dengan kelapa...mmg org utara suka makan stail mcm ni..kalau dapat ikan gelama masin ke..ikan tenggiri jeruk ke..lagi piawwww

Makbed said...

waaa... makanan org lama2 ni. arwah tok suka buat pulut ni bekfes pepagi. pekena ngan kopi 0. wahhh, wa cakap lu! makan ngan nyoq la sedap.

Izan Ishak said...

serius terliur makan ni lela. izan pun jarang camni. tp sekali skala pekena pulut mmg sodap~

Syafiq Rosli said...

terliur je ni..:)

.alie. said...

makan pagi masa musim hujan sedapppp!!!

Mamamya said...

uhuhuhu...aku pun x penah makan mcm ni...biasanya makan pulut dgn serunding,kari atau makan dgn kelapa yg kita buat inti kuih koci tue....

tp mcm sedap lah...nak try ler... :D

norhidana said...

melampau ko kak ehhehe... tp betul gk kn ada negeri tak mkn camni...
tp mmg sedap lg2 kalu ada kelapa parut lg best hehehe....

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in