Orang Mengapam..Aku Nak Jugak

Skang ni kan sana sini org dok sebut apam mekar
Aku x wat lagi yek, walaupun Eena dh banyak kali bunyik
Ajak men masak2 buat apam mekar

Aku wat Apam Cekelat jek
Amik resepi umah KakNor
Sedappp...lembut...
Maceh KakNor yek

Oleh sebab aku xde pengukus
Guna aje rice cooker chumil ku itu
Pastu lak memang xde bekas cam kuih lompang tu
Ade kengkawan kat sini beli bekas kecit cam cup cina minum teh tu
Tapi aku cam takut jek pecah hahahhaha

Ritu Aton jiran atas ni kata dia guna silicon
Aku tgk dh aton punya cm size muffin tu
Mana leh masuk rice cooker aku kan

Aku beli silicon ni tak ingat lak bape riyal
Pastu cam panjang kan
Mesti tak muat masuk pengukus aku tu ekekekkeke
Aku kan bijak...aku kerat dua hahahha
Nampak kan gambo atas ni
Satu dh siap kukus, sebelah lagi lom kukus


Hehehehe apam ni ade yg merekah ade yang tak
Tapi yang penting sedap masuk tekak aku

Dak kenit pun leh terima jek apam ni
Sedap la tu hahahha 3 ketul dah
Mama dia toksah cakap le
Sambil tunggu apam masak sambil makan

13 Gtau jek:

aima in luv said...

cam sedap je kak.. makan time ujan2 nie best... yummy

azlina aziz said...

eheh, biasalah macam tu kak. Sambil masak, sambil makan, rasa sikit. Hehehe. Teringin juga buat apam, tapi semangat tak kuat lagi. Takut nanti terbakar dapur. *cakap je la tak reti masak. kekeke.

Lelord said...

@aima in luv best ni..lembut jek, tak manis sgt just nice

Lelord said...

@azlina aziz wkakakaka akak pun coba2 jek ni seb la jd wapun x cantik

Unknown said...

tu dia...mama serba boleh..

tahniah tau..

ayu pernah alami kes yang ada sikit2 mcm kak...
ayu suka gak ambil altenatif..
tukar selagi ala-ala sama...
akhirnya
menjadi juga...

tahniah kak

Unknown said...

wahhhhhhh...sodap nampak,lg klu makan masa musim sejuk kan.... :D aku jarang buat apam ni...next week MIL ada kat sini blh la request dia buatkan...ngeeee....

Lelord said...

@Citarasa Rinduan huhuhu akak masih dlm proses blajo ni

Lelord said...

@Mamamya ekeke bukan setakat nampak sodap mmg sodap ni

K.Nor said...

salam lela, ni projek apam yg beritau smlm tu ya.. merekah elok pulak bila lela buat, akak dah acap kali buat tp tak merekah, maybe sbb letak direct dlm cup merah plastik kut..

erienz said...

najla makan bnyk...mst sedap tu...hantr sini skit...hehehe..

Lelord said...

@erienz nak ke? ade lg ni hehehe

Lelord said...

@K.Nor aah kak nor, ade yg merekah ade yg tak ni. nak wat apam mekar x berani lagi ekekek kang x mekar setaman

Rohani Hashim said...

waaa menarik apam apam itu...gebus hohoho


lela, selamat menyambut tahun baru 2011...

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in