Aku Tak Penah Makan

Huhuhu
Disini sedikit J.A.K.U.N terserlah
Aku rasakan memei x penah makan arr
Ekekeke saje kan memei tu merujuk memang yek
Bukan si memey norman tu...cenggitu ke ngeja hah lantak le

Ni hah PUDING ROTI KARAMEL
Kalau puding karamel tu penah la makan
Kalau g paso malam kat melaka ade jual puding roti
Tapi aku cam x kenan je nak beli

Cari kat google macam2 ade
Memandangkan aku xde pengukus
Masuk jek dalam rice cooker hahahhaha
Pastu lak loyang aku x muat daaaa
Nak masuk rice cooker merangkap pengukus
Seb bek aku bijak
Ade bekas foil 4 segi sama yg muat2 jek masuk dalam

Ni dia puding roti karamel aku
Huhuhuhu aku men agak2 jek...
Resepi yg aku tgk tu guna loyang..pastu ade yg guna 5 biji telor, ade yg dua bijik
Guna sebuku roti..ade yg guna 5 keping jek
Hahahha lagi satu kat doha ni susu cair dia tin kecit tenonet jek
Bukan cam mesia punya tu
Pandai2 aku ngejasz...2 keping jek roti, setin kecit susu cair
Setin air, gula men agak2, telor sebijik, esen vanila
Untuk karamelnya tu aku hanguskan 2 sudu gula
Ade resepi yg blender kasi halus bancuhan roti ni..ade gak yang men koyak2 jek
Aku malas nak basuh blender nagn air garam
So godek2 jek dia hancus sket la

Ni ropanya pas aku kerat sket
Rasa roti hahaha dh nama puding roti kan
Ok la x manis sgt..manis buah kot
Yang atas tu manis la so belen rasa
Korang yg biasa makan puding roti karamel ni
Cerr gtau aku rasa yg sebenar camne

Halus mulus gak le tekstur puding roti karamel aku ni

13 Gtau jek:

alinac lover said...

waaa terer la akak buat! hehhee

Nana said...

wah
serius la
nampak sedap
sedap x?hahahah

Eda said...

waduhhh...teringat puding karamel yang mak slalu buat...

teringinya nak makannn...huhu

Citarasa Rinduan said...

kak

tahniah...nampak sedap tu..ayu gak tak tahu buat..hehhe

Lelord said...

@alinac lover hahah terer la sgt..yong biasa mkn x? camne rasa ek

Lelord said...

@Nana sedap gak le..rasa roti ngan susu ekekeke, siyes aku mmg x penah mkn

Lelord said...

@Edaha eda dh biasa mkn..so camne rasa pduing roti karamel?

Lelord said...

@Citarasa Rinduan ekeke macehh..tapi tak tau rasa sebenar cmne?

Ana Mardia said...

mengiurkan!! ajar la kak cmne nk uat

Lelord said...

@Ana Mardia huhuhu akak search kat tenet jek...macam2 cara ade. akaknya ni biasa jek huhuhu

K.Nor said...

salam lela, puding karamel atau sama spesis dgn dia spt kek puding karamel, puding roti karamel boleh kita masak tanpa pengukus. kaedahnya bakar dlm oven dgn kaedah bain marie. letak loyang besar yg berisi air panas dan letak la loyang puding karamel tu dlm loyang berisi air tu. bakar la sampai masak. rasa dia sama jer cam kita kukus puding tu.. boleh google tengok cara bain marie atau nama lainnya waterbath. http://www.google.com.my/imgres?q=masak+kaedah+bain+marie&um=1&hl=en&biw=1360&bih=667&tbs=isch:1&tbnid=miTgo6s56t06YM:&imgrefurl=http://dasyworld.blogspot.com/2009/02/kaedah-bain-marie-steam-bath.html&imgurl=http://1.bp.blogspot.com/_FHkpMON1ubk/SZoksHd0DWI/AAAAAAAAAc4/7U9GOO1cpM8/s320/bm.jpg&zoom=1&w=320&h=197&iact=hc&vpx=140&vpy=391&dur=100&hovh=157&hovw=256&tx=174&ty=76&ei=a_sATcfcF4jRcYTmyc0E&oei=FvsATc60Es6rrAfqlNCTDw&esq=19&page=5&tbnh=123&tbnw=200&start=79&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:79

http://www.google.com.my/imgres?q=masak+kaedah+bain+marie&um=1&hl=en&biw=1360&bih=667&tbs=isch:1&tbnid=kjtxdPHJ5Hr3_M:&imgrefurl=http://dasyworld.blogspot.com/2009/02/kaedah-bain-marie-steam-bath.html&imgurl=http://1.bp.blogspot.com/_FHkpMON1ubk/SZok2nn25EI/AAAAAAAAAdA/5eE1uWAQjd4/s320/bm1.jpg&zoom=1&w=320&h=240&iact=hc&vpx=135&vpy=82&dur=1775&hovh=192&hovw=256&tx=165&ty=134&ei=mPsATb7CFsa3cPDmyc0E&oei=FvsATc60Es6rrAfqlNCTDw&esq=23&page=1&tbnh=128&tbnw=189&start=0&ndsp=28&ved=1t:429,r:0,s:0

Anawahid said...

ngko ikot resipi sapa ni lod... cam best jek... ke ngko main belasah jek... hehe

Lelord said...

hahahha aku cari kat google jek..mcm2 ade pastu aku men taram jek

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in