Berapa Kali Perlu Menimbang Berat Badan?


Pakar menurunkan berat badan berkata adalah tidak baik jika anda terlalu kerap menimbang berat badan jika anda sedang berdiet. Sebenarnya ia bertujuan untuk melancarkan perkembangan diet anda. Sebaiknya, timbanglah berat badan seminggu sekali sahaja. Selagi anda berpegang kepada pelan diet dan senaman, anda tidak perlu gusar memikirkan sebarang kejutan yang tidak disangka. Jika berat anda hampir mencapai berat ideal, anda mungkin akan lebih cenderung untuk menimbang dengan lebih kerap. Elakkan perbuatan ini kerana sebarang perubahan dalam angka timbangan boleh mengecewakan anda. Akhirnya anda mungkin akan berdiet dengan lebih teruk atau tidak mahu berdiet langsung!

P/S :adoyai...berat badan semakin mencanak2 naik, lemak pun berlumba2 nak menonjokan diri



10 Gtau jek:

Izan Ishak said...

rasanya bukan lela sorang..izan pun skrg ni berat dah mencanak2 macam nak naik bukit je~

notti netti said...

jgn percaya itu timbang!!! eheher

mamalieyna said...

samalah kita p/s itu..huhu..baru semalam timbang berat..giler berat jauh tersasar dr berat ideal..hukhuk..camno..teringat awal tahun lalu berdiet sakan, tahan la sebulan..turun byk...sekali lepas tu..huhu...naik mencanak!

mummy_ayu said...

tak selalu timbang.. takut tgk nombor kat situ..plus tul gak kata net, bukan leh caya timbang tu..tipu tu..he he he..

Nur Hawa Mohd Zin said...

dah lama tak timbang..huhuh...sejak duduk dekt ngan en hubby selera makan menjadi-jadi...huhu

Lelord said...

@Izan Ishak hahaha kemain selera skang ni mkn..dh makan pun rasa kelaparan jek :)

Lelord said...

@notti netti dulu2 kalau timbang yg ada jarum tu mmg slalu rasa timbang tipu..adehhh skang ni beli yg digital hah camne ni?

Lelord said...

@mamalieyna perkataan makan dan makan lagi mmg x dapat nak dipisahkan hahhaha uhuhuhu

Lelord said...

@mummy_ayu hahah ayu ngan net dh cakpa cenggitu so timbang tu mmg tipu arrr hahhahahaa

Lelord said...

@Nur Hawa Mohd Zin hahhaha meh nyanyi kalau rasa gembira mari makan..kalau rasa gumbira makan2. ekekek dok dekat ati sennag kan

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in