Coli Tepat, Payu Dara Cantik dan Mantap

Percaya atau tidak, kebanyakan wanita tidak tahu memakai coli dengan tepat . Biarpun telah memakai coli seawal usia 13 ta hun, mereka kurang mendapat pendedahan ata u diajar bagaimana memakai coli yang betul.

Terdapat langkah-langkah yang harus diikuti supaya lemak-lemak yang terdapat pada bahagian dada dapat disembunyikan dan sekali gus menampakkan bentuk payu dara yang cantik dan terletak.

1. Selaraskan tali sehingga ke paras maksimum (anda boleh memanjangkan / memendekkan tali kemudian) dan masukkan tangan anda melaluinya. Masukkan lemak payudara anda ke dalam mangkuk coli dan ketip pada bahagian cangkuk di belakang. Letakkan tali tepat pada bahu anda.

2. Tegakkan tubuh anda. Dengan menggunakan tangan kanan anda, tarik ketulan lemak payudara kiri (dari bahagian bawah lengan) membawa kepada bahagian mangkuk coli agar kedudukan buah dada anda tepat.

3. Kemudian, bongkokkan sedikit badan. Tolak ketulan lemak yang ada di bahagian tulang rusuk dan bahagian atas perut agar masuk ke mangkuk coli supaya lemak itu boleh berkumpul di bahagian hadapan. Goncang perlahan coli ke kiri dan ke kanan agar seluruh lemak payudara anda berada tepat di dalam mangkuk coli.

4. Perlu diingat bahawa tali coli merupakan penyokong pada keseluruhan buah dada. Oleh itu, tali coli harus menyokong buah dada tanpa memberi tekanan kepada bahu. Jika tali penyokong buah dada bahagian belakang anda terangkat, itu bermakna, saiz bra berkenaan tidak tepat untuk anda dan akan memberi kesan yang tidak baik kepada postur tubuh.

Melalui pemakaian coli yang betul, payu dara dada anda bukan sahaja akan nampak cantik, tetapi hasilnya, bahagian belakang dan perut akan nampak lurus dan kedudukan tubuh akan tegak tanpa ada ketulan lemak.

Tip penjagaan coli
Bagi memastikan coli tahan lama, terdapat beberapa cara penjagaan yang harus diambil kira. Ikuti langkah di bawah agar coli anda masih berkeadaan baik dengan jangka hayat yang panjang. Sebaiknya, coli harus dibasuh tangan dan tidak dimasukkan ke dalam mesin basuh kerana akan merosakkan mangkuk coli dan merosakkan daya elastik pada tali coli.
1. Ketip bahagian cangkuk di belakang coli terlebih dahulu.
2. Rendamkan coli tersebut dan masukkan cecair pencuci yang bertindak lembut ke dalam baldi. Elakkan daripada menggunakan pencuci jenis serbuk yang biasanya bersifat keras. Biarkan selama 10 minit.
3. Gosok dengan tangan secara perlahan-lahan. Biasanya coli yang digunakan secara harian tidak mengakibatkan kekotoran yang memerlukan ia perlu diberus atau disental.
4. Bilas dengan menggunakan air bersih. Kemudian, angkat. Jangan sesekali memerah coli anda, sebaliknya memadai dengan melekapkan tangan anda (dalam bentuk genggaman) ke mangkuk coli. Tekan bagi mengeluarkan air.
5. Untuk menyidai, klip bahagian bawah coli pada penyidai. Sidai di tempat yang teduh dan berangin, tanpa mendedahkannya kepada matahari secara langsung.
6. Bagi penyimpanan coli yang tepat, jangan sesekali melipatkannya kepada dua bahagian. Biarpun ia menjimatkan ruang tetapi ia merosakkan bentuk dan mangkuk coli berkenaan.

sumber


7 Gtau jek:

Bee said...

heheh betul tuh , bee suka coli avon

Ena said...

owh,... kisah coli rupanya.. :D

Eda Latiff said...

info yg sgt berguna...=)

Anonymous said...

I'll right away grasp your rss as I can not find your email subscription link or e-newsletter service. Do you've any?

Kindly let me recognise in order that I could subscribe.
Thanks.

Visit my homepage germany

Anonymous said...

Asking questions are actually pleasant thing if you are not understanding something totally, however this piece of writing provides nice understanding even.


Look into my homepage wordpress.com

Anonymous said...

I loved as much as you will receive carried
out right here. The sketch is attractive, your authored material stylish.
nonetheless, you command get bought an impatience over that you wish be delivering the following.

unwell unquestionably come more formerly again since exactly the same nearly very often inside case you shield this hike.



My weblog: vakantiehuizen huren

Anonymous said...

Hello! I know this is somewhat off topic but I was
wondering if you knew where I could find a captcha plugin for my comment
form? I'm using the same blog platform as yours and I'm
having difficulty finding one? Thanks a lot!


Have a look at my site ... vakantiehuisje frankrijk
- vakantiehuisjefrankrijk.webstarts.com -

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in