Sup Ketam Untuk Najlaa

Tadi member gtau soh bagi najlaa sup ketam

Dengan kadar segera aku naik tingkat 7 amik ketam kat umah Aton

Heheheh tq Aton jasamu kukenang

Biasa la kan time2 demam dan yg seangkatan dengannya kompom xde selera

Dak kenit pun cenggitu la..minum susu 2oz pun tak abis

Seb bek dia nak minum air suam

Pas wat sup ketam, dak kenit nak gak le hirup2 sup

Aku boh skali carrot ngan celery

Ade gak le yg masuk dlm perutkan

Pastu dia mintak lak telur

Adehhh nak telur goreng lak tu

Buatkan aje la tp aku buh sket jek minyak

Siap goreng aku lap telur ekekkekee

Hmmm bercakap pasal khasiat sup ketam

Leh baca kat SINI & SINI GAK

Dari ape yg aku baca sup ketam leh mengurangkan demam


10 Gtau jek:

Unknown said...

kak...sungguh yer??

thanks haring info..ayu nak makan sop ketam gak lah

Lelord said...

@Citarasa Rinduan insyaallah...ni akak baru pas check najlaa punya suhu dh turun 34"c

Zasillah Ariffin said...

alahai...siannya bakal nantu aku ni...demam ya...

minum sup ketam tu banyak banyak...memang buat ubat...ubat makan jugak jangan miss miss..

semoga cepat sembuh ya dak kecit... =))

Lelord said...

@Shiela Latif eehhh mama dtg yek...najlaa dh makan ubat skang tgh bermalas atas tilam

Bee said...

sup ketam leh ubat denggi berdarahh

Yan said...

tak penah lak makan sup ketam..

baru raya aritu.. nenek rebus ketam.. kami makan anak beranak jek.. hehe

Marsha~ said...

tapi ketam amat merbahaya kepada pesakit yg baru kena virus infection taw.. Qila makan sup ketam beberapa hari lepas dia discharged dari hospital.. pastu dia tetiba demam panas balik.. terpaksa admit balik.. doktor kata protein dalam seafood teruatama ketam tu tak elok utk Qila.. lepas kena virus infection, dia kena puasa dr makan seafood sampai umur 5 tahun! sadis kan??

aima in luv said...

dengan sup ketam terus lapar..
msti sngt sedap kan ....
ketam rebus pon dah cukup yummmy

aima in luv said...

kak...
saya nak ajak kak join baby contest...
jom la kat sini
http://sweetlikekisses.blogspot.com/

Lelord said...

@Marsha~ adehhhh...harap2 ketam qatar ni ok la. setakat ni suhu dah normal n xde la nak merengek2 jek ngan aku

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in