Puding Triffle Stoberi

Hehehehe kat sini kalau x pasal makan
Citer najlaa kan...
Xpe2 lenkali aku wat drama lak

Semakin gigih menaikkan berat badan
Ade jek mende aku nak makan
Darling pun ade dh bunyik2
Katanya dulu aku kalau makan ciput jek
Skang macam2 aku makan
Muahahhaa
Jawapan paling simple adalah aku senang ati
Pastu lak dh aku xde kije lain
Kije umah sumer dah setel ngan cemerlang

Dengan segala hormatnya
Penampilan sulung
Puding Triffle Stoberi..amik kat blog MamaTisya
Secara jujurnya kurang puas ati pasal jelly ni x sama cam mesia
Aku rasa cam terlebih air la...

Dulu aku slalu beli nona brand
Makan jelly aje boh dlm mangkuk cantik2 tu
Bukan buat triffle la yek...tu pasal ayat atas tu penampilan sulung
Hahahah mmg x penah buat sblm ni

Layer kat bawah ni adalah kek gulung aka swiss roll
Adehhh harap jek kotak beso rupanya mini roll
Jenuh aku nak potong...
Tetiba aku terbayang silverbird kek ke mende namanya tu
Slalu beli kat 7E jek kan senang kalau aku letak tu jek

Aku buatkan gak tuk dak kenit semangkuk
Ingatkan dia x suke
Aku lak ngeri tengok dia menyudu
Habis...berbunga ati tengok anak suke makan hasil air tangan
Hehhehe walaupun aku kureng puas ati ngan jelly tu


Resepi Puding Triffle Stoberi:
Bahan
1 buku kek gulung
1 tin susu cair
7 sudu besar gula
4 sudu besar tepung kastard (bancuh dgn 1/2 gelas air)
1 tin cream jagung*(resepi asal xde cream jagung..aku saja boh)
1 tin fruit coktail
1 kotak jelly nona (perisa strawberry) (hehhee aku punya jelly cap arab)


cara2 :
potong kek gulung..susun penuh dlm bekas dan mampat
(seeloknye bekas jernih/kaca..kalau nak hidang utk tetamu..biar cantek!)

pastu masak susu cair, 1 tin air, gula sampai mendidih..
then masukkan bancuhan tepung kastard & cream jagung
kacau lagi sampai agak2 pekat...

curahkan dalam bekas jernih/kaca yg dh ltk kek td...

pastu masak jelly ikut arahan kt blkang kotak

kemudian curahkan atas adunan kastard...
taburkan buah2an dalam tin.. *aku boh skali stoberi
sejukkan..

8 Gtau jek:

Unknown said...

waa kak..besh tu.,..nk cuba la nanti

♥ Princess ♥ said...

kek gulung tu camne ek? nak try la..

Lelord said...

@alinac lover heheh best alin...cuba jgn x cuba

Lelord said...

@♥ Princess ♥ heheh swiss roll tu hah

Nolee Zahari said...

bestnye nmpak!! nak cuba la. heee tq

Lelord said...

@Nolee Zahari heheh cuba2

Ena said...

wow!..


mabeles nye nampak clor merah + stoberi tu.. hadoyai.. memg kena cuba nie.. leh wat utk raya nie.. thanks lela 4 the recipe..

najlaa pun kemain berselera tu..

Makbed said...

antar umah aku sket lerr... nak stoberi jek

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in