Selamat Mencuba

Hehehehe dak kenit dah genap pun 3 tahun, 1 Okt 2010

Tapi masih lagi pakai diaper

Dah lama plan nak diaper free tp aku lak yg x confident

Muahahhaha takut jadi tarzan...ekekee alasan org malas

Tapi ni aku mmg nekad nak ajar

Dah diskus pun ngan darling...dia kata pelan2 le

Huhuhuhu mmg le bukan dia pun yg ngadap

Aku ade gak le sebut pasal jimat sket kalau x pakai diapers

Dia kata kalau najlaa lom ready xpe


Maka smlam bermula le cabaran aku ngan najlaa

Smlm pagi kan kitorang berkubang kat swimming pool

Pastu terus le x pakai dh lampin pakai buang ecehhh

Tiap stgh jam aku ajak g toilet

Tapi x de pape la terjadi kan hahhaha

Dalam masa yg sama aku cakap kalau nak kencing gtau mama

Muahhahaa kul 2.30 ptg...

"mama jaja dah kencing"

Seb bek atas lantai nak oiiii

Pas g toilet n cuci....

"jaja nak pakai pender kaler pink"

Hahaha oh yek aku mmg ade belikan dia spender siap reben2 kerawang lagi

Macam2 kaler ade...dari last week lagi dh gtau dia pasal xyah pakai diapers


Pastu dia kata nak tido...zzzZZZZzz

Jap2 aku check takut basah lak carpet..dh lelap dpn tv

Dalam kul 4.30pm aku tgh silat kat dapo

Tetiba dgr budak nangis kat dpn pintu bilik air

Ekekekeke beria2 nangis...agaknya dak kenit frust kot

Sedeyy sgt la tu sambil teresak2

Dah dpn pintu toilet kan hahahha selambak

Aku cakap xpe najlaa kan good girl...nak g toilet ke td?

Hehehhehe angguk2 jek pala

Aku terus la mandikan pasal 4.50 dh maghrib kan


Siap mandi aku pakaikan diaper..

"Nape x pakai pender mama?"

Aku cakap sok kite sambung pakai lagi

Ishhh karang berjemur lak tilam


Arini dia kata nak pakai kaler kuning lak..ok layankan jek

Nanti akakkkk hapdet lagi

Dak kenit pun masih nyenyak tido




DiaperFree Challenge

Tips for Going Diaper-Free

Going Diaper Free

* Warm weather months are a great time to let your child experience diaper free time

* Let your child experience diaper free time when you have plenty of time to relax and tune in to your child

* Plan for how you will handle any misses and have clean up materials handy

* Talk to your child throughout the process so that even misses are a learning experience, but give your child the opportunity to notice things on his own too

13 Gtau jek:

Cik Tim said...

hehe..bestnye la.. nak jugak la pakai diapers.. hehe

Lelord said...

@Black_roses92 hahahhaha diaper org beso ade

AishaAminudin said...

gud luck ya..mmg kene bersabor nk ngajar anak2 lepas kan papers ni..

Lelord said...

@Adyshariz heheh tq sha

Rohani Hashim said...

hurmm betol gak tuh slow slow kan kena biasakan dia tanpa diaper...fuhh mencabar gak jadi ibu nih

Unknown said...

kak.

umai pun sama...nie tengah pelan2...hehehe

Zaidah said...

kena kuatkan semangat lelord...penat klu dia tak sempat nak gie toilet..on the way dah terkencing

Lelord said...

@mzhany hehehhe ade kawang2 gtau ade gak anak2 dorang yg lama gak nk train, tp ade gak yg sekejap :)

Lelord said...

@Siti Ruhayu Ab Rahman ooo umai pun tgh mencuba yek...good luck ayu..sesama kite

Lelord said...

@Zaidah tu la zai..ni mmg nekad jek dan bertekad nak sungguh ajo dia

Anonymous said...

last week aku cuti seminggu mmg kengkonon nk ajar damia la stop pampes...2 jam xkencing..pastu tiba2 dmaia panggil mama..kencing heheh seb baik atas lantai klw atas katil...huwa...masak2 nk cuci

Lelord said...

@Nana huuhuhu dah tu ni dh free ke weii

nur said...

good luck good luck
ALL IN ONE

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in