Jeruk Pelam Pedas

Huhuhu tajuk entri.....ada sesapa yg leleh air liur ke?
Ni sumer gara-gara ternampak komen fb MekJa
Wakakakaka tu arrr order x ajak aku
Kan tak pasal2 sebekas dah kena anto umah
Makaseh yek IjaMJ a.k.a MekJa

Selalunya pelam masam ni aku colek je ngan rojak MakBee
Colek wat sendiri pun mabeless kannn
Kicap+garam+gula+belacan+ciliapi
Auwwwwwwww
Meleleh....



Jom join Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!Jom kite klik2

14 Gtau jek:

♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ said...

adei pagi2 lagik dah terliur ni, sedapnya la kalo dapat mencicah...

Mamamya said...

uiksss..dah mula makan yg masam2 nih.... :D

Lelord said...

@♥ aNJe a.k.a MaMa_Balqis ♥ ekekeke g la cari pelam muda

Lelord said...

@Mamamya aku mmg suka pelam yg masam, pelam masak manis mmg aku x pandang dulu kini selamanya

♥MiZz-siHa♥ said...

colek mak bee mmg best kan..hehe

zaidah said...

buat zai terliurlah....mintak sikit lelord bleh tak..

LYAfrina said...

ermm... sedap ni.. kalo mkn ramai2.. duk atas pangkin...

Lelord said...

@♥MiZz-siHa♥ yup terbaek kan makbee

Lelord said...

@zaidah xleh nak bagi abis dah :)

Lelord said...

@LYAfrina hehehe tepat skal Lya..past ngan angin sepoi2 kan

ch@ said...

air liur kita memang meleleh bila sebutan pelam, mangga dan adik beradik dgn nya. kat rumah ada lagi sebijik. harus ku potong bila pulang nnt. yum-yum.

Wan Anis Sorfina said...

sedappppppppppppnyaaaa, mcmana nk buat ni?

Lelord said...

@ch@ adehhh kena beli la mangga muda, sebekas ni dah abis

Lelord said...

@Wan Anis Sorfina ehehehhe tatau la x penah buat, yg ni org bagi.

tp rasanya masak air gula + gula melaka sket, buah pelam yg direndam dlm air garam. pastu mesin cili kering. payah2 tumbuk jek cili api then campor semua

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in