Lauk Terakhir

Wakakakkaka
Kemain lagi tajuk
Memang arr kena boh lauk terakhir
Dah tu jek lauk yang tinggal dalam esbok aku

Makanya sok kena la kuo membeli-belah

Tadi bile dah jengah-jenguk yang ade cuma udang ntah bape ekor x kira
Daging ade lagi sket
Dan kerana dah takde idea nak masak mende
Akhirnya buat aje la nasik goreng daging
Huhuhu sama jek cam nak wat nasik goreng kampung tu
Aku tumbuk je cili api, bawang, ikan bilis sket
Goreng daging jap, pastu masuk la segala bahan tumbuk tu
Masuk kan garam sket, kicap sket, sos tiram sket, carrot, last skali nasi
Rasanya??? tadi masa masak mana la tau
Kan aku pose
Tapi masa makan buka tadi sedappp
hahahahaha
Siyes cakap mmg sedap
Aku makan bertambah
Darling kompom la tambah, tengok size la hehehhe

Pastukan udang tu aku cuba nak wat butter prawn
Eekekeke x jadik lak nak wat cam sarang yg bartali2 tu
Jadi cam telur hancur...hancussss
Tapi darling kata sedap
Mau x sedap...
Butter dah cair masuk bawang putih, cili api, daun kari lagi
Pehhhh harum seyhhh
Xpe lenkali aku cuba wat smpai bertali

Ni aje juadah kami masa buka tadi
Ade gak tembikai n jus buah



18 Gtau jek:

~~ciklinn~~ said...

hihihihi ciklinn pun tak pernah jadi wat udang butter tu... hadoii.. dorang kata minyak tu yg penting takleh panas sgtt takleh senjuk sgt...tapi yg penting sedap dan leh dimakan hihhihi

BIONIC WOMEN said...

kita suka ler berbuka simple2 gini..nampak menyelerakan..yummy2,
butter prawn..huh dah braper kali try tapi x jadi ugek..hehe

Lelord said...

@~~ciklinn~~ muahahhaha btul2 tali-temali x jadik xpe janji sedapp

Lelord said...

@BIONIC WOMEN kitaaa serupaaaa

Fara said...

sedapnya nmpak nasi goreng akak...butter prawn? hihihi en suami buat mmng menjadi, klu cik isteri buat mmg xder tali, hihihi

mummy_ayu said...

udang tu looks yummy.....

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

rajinnya sis
leh pelnagaikan juadah

belanjer elok2 jgn terlebih sudah....karang tak cukup tangan ayu bagi pinjam jari2 yang montok nie...

hehehehe

dieya said...

lauk terakhir dlm esbok rupanya.. ingatkan lauk terakhir b4 balik raya kat mesia ;-)

Yan said...

samela klu kt umah yanpun
barang seme dah tgl skit2..
klu tak wat nasi goreng.. wat mee goreng..

butter prawn tu cemane rupenye?

Anawahid said...

dlm beberapa udang tu, bnyk gak erkk... hehehe... best la udang... lama x mkn udang...

ieda said...

salam...mmm...bila semua benda dah tinggal sikit2,campur jer buat nasi goreng memang sedap.

Lelord said...

@Farawahhhh terer encik somi ek

Lelord said...

@mummy_ayu wapun ropanya x menawan tp mmg sedap

Lelord said...

@Siti Ruhayu Ab Rahman huhuhu kreatip la kunun kan

Lelord said...

@dieya hehehhehe balik raya 4hb....x sabor dh ni

Lelord said...

@Yan telur tu nanti cam bertali2 jurai2..bukan cam lela pya telur hancur hehehhee

Lelord said...

@Anawahid aku rasa kan ade la dlm 13-14 ekor kot....wehhh camne ko buat leh ade tali2 hah, aku dah kacau2 tp jd telur hancur :)

Lelord said...

@iedaahh kak btul...tu pun ade carrot ngan kubis campak aje

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in