Cuba Buat Ini Lak...

Memandangkan dah nak start pose
Dengan ini aku pun cuba2 la buat mende yg sedap tuk dimakan
Doha kan dah sedia panas
Uishhh x sabo nak tunggu musim sejuk September ni

Aku mmg x penah buat yek puding ni...
Sangat mencabar tau utk mencari susu yg sesuai kat sini
Bukan tu aje nak cari bekas nak boh puding pun payah..
Aku nak la cari mould yg syanteekk2 tu
Tapi.....
Kalau kat mesia dh tentu leh guna susu Ideal...
Bekas lak macam2 paten ade
Nih aku bg korang tgk susu yg de kat sini
Rainbow tu yg dorang slalu wat nak minum ngan teh
Boh susu ni sket jek, ni susu cair pastu tambah gula
Erk aku x suke pasal smelly...susu unta kot
So kalau nak buat teh aku guna yg Nestle tu pekat....
Sedapp arr sket

Ok berbalik kepada bahan2 Puding kastad ni
Aku guna seperti di picca tu
Resepi amik kat Blog Kak Ummi

Dan terhasillah Puding Kastad Koktel

Ekekekeke mould puding tu benonya bekas beli jelly ritu
Ade 2 jek...seb bek aku x buang
Recycle...
Yang lain aku masuk dlm Marinex cookware

13 Gtau jek:

Nur Hawa Mohd Zin said...

waaa....awe suke puding macam ni kak..nyummy..

Lelord said...

1st ta'em buat nih...slalu mkn yg MIL buat jek

JaJa'Z said...

bila dah dok jauh ni..nak tak nak kena beranikan diri mencuba resipi2 yang kita tak penah buat kan..heheh

BIONIC WOMEN said...

waaaaaa...sodapnya...lela ni kan, macam2 resepi dia tempek kat sini, yg menggiurkan plak tu..huhu

Ena said...

waaaaaa..
sedapnye..
rajin la lela nie..
walaupun susah dah duduk kat tempat org tetap rajin :D

rATu kEBaYA said...

nampak menariklah boleh cuba buatlah lepas ni.. erm.. susah jugak nak cari makanan kat negara luar ye..

Lelord said...

Jaja : btul sgt tu jaja...cuba jgn x cuba hehehhe

Lelord said...

BW : Ekekekkeke sj jek nak bg korang sumer terliur. Alah Eily tu ntah2 dia lg terer cuma xmo tepek je...

Lelord said...

Ena : nampak sedap kan...muahaha sedap cuma kurang tepung sket kot. almaklum xde penyukat, guna cawan pun bleh hhhahahaa
Kat sini kena rajin...kalau x telan air liur jek tgk blog masakan

Lelord said...

RK : Menda ada cuma kite je yg x biasa lagi...hahahha tu tgk susu cair tu Luna Milk, dh cam kaler pencil luna lak.

suamihanyisterizuki said...

nakrequest sesuatu boleh? hehehe nak tgk dapur letrik doha...ahahahaha kalau xkeberatan la nak sharekan ngn kami eh silap ngn sy nih...;)

sweetie2010.blogspot said...

susu unta tak sedap ker Lela.Rasa mual ker

cikpia said...

nak try buat!!!!

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in