Matahari

Ada dua orang gila yang sedang berbual di rumah sakit jiwa Tampoi.

Orang gila 1 : ( sambil naik atas meja ) “Kamu tahu tak?”

Orang gila 2 : “Tahu apa?”

Orang gila 1 : “Aku ni matahari ( sambil mengangkat tangannya tinggi-tinggi ) lihat lah terang dunia ini disebabkan aku!”

Orang gila 2 : ( dalam hati ) “Jangan-jangan dia ini bertambah gila, aku mesti lapor pada doktor biar dia diperiksa…”

Sambil berlari orang gila 2 tadi pergi ke bilik doktor dan menceritakan apa yang berlaku.

Orang gila 2 : “Doktor, kawan saya itu mungkin bertambah gilanya.”

Doktor : “Kenapa?”

Orang gila 2 : “Benar doktor, dia naik ke atas meja sambil mengangkat tangannya dia cakap dia adalah matahari, dunia ini terang dia yang buat.”

Doktor : “Kalau begitu suruhlah kawan kamu tu turun.”

Orang gila 2 : “Jangan doktor, nanti kalau dia turun gelap dunia ini nanti…”

Doktor : “???”


7 Gtau jek:

mamalieyna said...

aiiyaak! siap lbh gila sbrnya nih..=P...hikhik..mencuit hatilah!

BIONIC WOMEN said...

sambungan citer ni....
akhirnya doc tu yang giler..kwang3

Ain said...

hahaha....

lawak jer...

Lelord said...

@mamalieyna hehhehehe saje bg kgkawan senyum baca

Lelord said...

@BIONIC WOMEN hahahha mau x gilak berdepan ngan org2 gilak

Lelord said...

@Ain ekekekkeke

sweetie2010.blogspot said...

Salam Lela,

hehe..lawak tul..siapa gila tu.

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in