Pesanan Buat Suami - Jika Isteri Menangis

Aku rasa ramai yang dah baca artikel ini kat mana-mana. Tapi tetap nak berkongsi kerana ianya bagus untuk renungan para suami khususnya.

Setidak-tidaknya ia menjadi peringatan dan muhasabah buat diri aku.

Wahai para suami, bacalah dengan hati yang terbuka dan berlapang dada…

Jika isteri menangis dihadapanmu,

“Hargailah ia sebelum terlewat.”


Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,
itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi.


Jika kau memegang tangannya saat dia menangis,
dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu…


Jika kau membiarkannya pergi,
dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!


Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah,
kecuali didepan orang yang sangat dia sayangi,
dia akan menjadi lemah!


Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah,
hanya jika dia sangat menyayangimu.
Dia akan menurunkan rasa EGOnya .


Wahai suami2…
jika seorang isteri pernah menangis karenamu,
tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.
Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu
sepanjang hidupmu,
disaat kau terperuk terlalu dalam.


Wahai suami2…
jika seorang isteri menangis keranamu,
tolong jangan menyia-nyiakannya…
Mungkin, kerana keputusanmu, kau merosakkan kehidupannya.


Saat dia menangis didepanmu,
saat dia menangis keranamu…
Lihatlah jauh kedalam matanya.
Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKITnya
yang disebabkan perbuatanmu ?


Apakah keistimewaan perempuan ini?


Dibalik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..
TUTUR katanya merupakan KEBENARAN…
SENYUMANnya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya…
PELUKAN dan CIUMANnya bisa memberi KEHANGATAN
bagi kamu dan anak2mu…


Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa…
Dia TERHARU dan MENANGIS
bila melihat KESENGSARAAN pada org2 yg dikasihinya…
Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHANnya…
Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN…
Dia begitu sedih melihat KEMATIAN..
TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN.


Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI kerana 1 perkara.
Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”.


Sebarkan ini ke SELURUH ISTERI2 yang solehah
dan sebarkan ini kepada seluruh SUAMI2 yang kamu kenal
agar mereka tidak lupa bahwa ISTERI mereka begitu BERHARGA.
dan sesungguhnya isteri mu sangat BERHARGA.


Jangan sia-sia kan dia.
Hiburkan hatinya.
Bahagiakan dia.

InsyaAllah, rumahtangga mu akan bahagia dan ceria ;) :)



3 Gtau jek:

Amyna said...

Nice info.. yeszAaaa!!

Nur Hawa Mohd Zin said...

sedinhye nye kak entri ni...semoga suami2 yang bace entri ni akan sedar pengorbanan isteri..bukan macam jantan tak guna pijak perut isteri yang hamil 6 bulan sebab kuatkan suara tv waktu suami bagitau dia nak kuar...mmg tak da iman betul

armouris said...

info tentang menangis di SIHAT SELALU - Kenapa Perempuan Lebih Banyak Menangis

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in