Hasil Tuaian Real Farmville


Ekekekeke dulu aku giler men "pambil" FB
Pastu bz ngan cafe world
Skang baking life
Adoyaiiiiii

Ok ni hah nak tunjuk hasil tuaian
Aku wat taugeh sendiri memandangkan kat sini taugeh mahal
Kat dalam K4 tu ade la jualtp aku x penah beli pun...ciput jek x silap berbelas ringgit gak
Kalau kat mesia 50 sen pun kemain byk lagi kan

Ni taugeh ari pertama

Day 2

Day 3

Day 4 bersamaan arini le ari tuaian hehehe

Tu nampak tu akar berselirat

Tercacak n mencanak2 kat towel tu

Meh tengok...panjang cuma kuyus2 jek
Hehehehehe
Aku penah tengok kat kedai masa kat mesia ade gak yg bantut n gemok2

Ni la dia hasil tuaian selama 4 hari


24 Gtau jek:

dieya said...

berguna gak ilmu cucuk tanam kat farmville dulu yek ;-)
pasni bleh laa tanam sawi, bela ayam, ternak ikan air tawar ke.. petani moden!

Afizz said...

kreatifnye....tanam taugeh kat atas towel...

Cik Cinta said...

cumelnye style ni.. hehehe... :p

Lelord said...

@dieya ekekekkeke terpaksa dieya oiiii taugeh mahal benau..akak igt nak cari lak camne nak wat tempe awet muda hahahaha

Lelord said...

@Afizz huhuhu tanam atas towel pastu selimutkan pun ngan towel gak ni

Lelord said...

@Cik Cinta ekkekekeeke dah lama x makan taugeh ni...kat sini kangkung pun secekak QR10...kat mesia secekak baru singgit

Dark Half said...

terbaik dari ladang!

Latest entry grafik novel gua ~ Kalau Aku Bendul Kau Apa?Bangang?

BIONIC WOMEN said...

pasni boleh ler jual taugeh kat Doha..hahah..pastu tanam cendawan plak..masyukkkk

larra said...

wah lelord..kiter berbangga ngan awokk..sampai kembang2 idung kita ni nengok awok kemain rajin menternak taugeh..pasni kita pun nk gi doha la..mesti kita pun rajin kalo dok sana..hehe...tehniah pasal walopon taugeh tu kuwus..tp menjadi jugak..

Hisyam Muhibah said...

taugeh yang cool. Hisyam likes this

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

salam sis..lama nyer ayu tak singgah sini

makin smart blog sis...cun gitu...pewwettt

sis, sungguh ker mahal tauger kat sana, nasib sis bijak..akhirnya berjaya gak..walaupun kurus..sekurangnya.....ianya ditanam sendiri.....

Nur Hawa Mohd Zin said...

wah kak..macam belajar sains zaman sekolah dulu la...hehe

Shiela Latif said...

o mak ko...kagom2 sungguh aku mak najla...ekeke :)

kat sini tak terpikir lak nak tanam taugeh hukhuk

Lelord said...

@Dark Half muahahhahaa

Lelord said...

@BIONIC WOMEN ishhh xpe lah..ni wat makan sendiri jek..tapi ade gak org mesia yg jual 300g=QR5

Lelord said...

@larra ekekeke kite pun bangga ngan diri kite gak tau..semakin rajin skang :)

Lelord said...

@Hisyam Muhibah hehehe tq2

Lelord said...

@Siti Ruhayu Ab Rahman salam ayu..iyer la b4 ni kan ayu jaga zalie kat spital...

aah mahal akak ade nmpak dlm k4 sebekas yg cam isi strawberry tu belas inggit. kat sini ade gak org mesia jual dia buat sndiri la kan 300g=QR5...tapi jauh dari tempat akak. tu yang buat sndri jek bukan byk pun wat segenggam jek kacang ijo tu tp byk gak dapat hasil ni

Lelord said...

@Nur Hawa Mohd Zin hehhehehe akak dulu xde blaja pun

Lelord said...

@Shiela Latif hahahha dah kat mesia murah cuba mahal mau ko pun tanam sndiri. pasni nak cuba wat tempe..tadi dh search tapi kena ade ragi celah mana aku nak carik kat bumi arab ni

Shiela Latif said...

@Lelord tempe??...aku baru beli tadi wat stock...goreng kunyit tabur tepung sungguh sedap...makan tempe jadik kuat dan sehat!

Lelord said...

@Shiela Latif tu pasal aku nak wat tempe lak...goreng tempe cicah ngan sambal kicap mabelessss

HiGHNeSS FiQ said...

salam~
1st tyme sampai cni..
ptt r kt nuff ade dr qatar..
jauh berjogging smpai malaysia..hehe

bgus2 nih, lepas try rjual taugeh kt luar umah, jual murah sket,konfem laku~ hehe.. tp jgn smpai below cost dh r..heeee~

Nur Hawa Mohd Zin said...

mcm tu lah awe blajar dulu kak..tapi awe lagi power sebab banyak dapat buat...hehe

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in