5 Rahsia Makanan Berkhasiat Tingkatkan Kualiti Hidup


Siapa-siapa yang sayangkan dirinya sendiri, ahli keluarganya aku saranan agar kawan-kawan amalkanlah 5 rahsia ini untuk kekal sihat sepanjang hari. Selamat membaca


Blueberry


Tahukah anda buah Blueberry ini memiliki serat yang tinggi didalamnya di samping mengandungi kadar gula dan kalori yang rendah dalam tubuh badan manusia.


Bubur gandum/Oatmel
Sebaiknya anda bolehlah menjadikannya sebagai makanan menu harian anda. Ini kerana makanan oatmel merupakan sumber ‘essential‘ GLA makanan yang terbaik kedua di dunia. Tahukah anda makanan itu juga mempunyai serat serta protein yang amat diperlukan tubuh kita.


Kobis


Disamping itu memakan makanan kobis juga mampu untuk mengelakkan seorang itu dari terkena sel -sel barah. Ini kerana zat yang terkandung di dalam kobis tersebut mengandungi zat ‘fitokimia‘ dimana ia boleh mengelakkan sel barah berlaku secara drastik.



Sayur-sayuran seperti bayam, kangkung


Sayuran yang berdau hijau seperti ini kaya dengan sifat antioksidanya.



Ikan sardin


Ikan sardin adalah makanan pilihan hampir semua golongan usia. Namun begitu tahukah ikan sardin ini memiliki unsurnya ‘hygienist’ sebegini yang sebenarnya kaya dengan kandungan omega 3 di mana jika kita makan ia mampu untuk menyihatkan jantung anda :).


3 Gtau jek:

dieya said...

not so sure about the kobis, coz dulu someone pernah bgtau kobis tak elok makan coz masa tanam, every layer pekebun akan sembut pesticide utk pastikan setiap daun tu cantik. so berganda2 pesticide pada kobis berbanding sayur2 lain.

another thing, time sekolah dulu ada this one ceramah cikgu tu kata org perempuan tak elok mkn kobis coz menyebabkan masalah keputihan.

anyway, i hv no idea if ini adalah fakta atau auta ;-)

baincardin said...

Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak! :)

Rohani Hashim said...

slamat berpuasa orang Qatar ;)

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in