Bertambah-tambah...Sedap ke Yangggg



Puas ati aku...

Dari pagi tak leh on9

Ntah mana silapnya pun tatau

Seb bek ade penyelamat

Tu pun dah hampir 12 jam...ishhh cam lebih jek 12 jam

Darling balik koje baru dia skodeng mana silap


Buhsan betul siang tadi

Dak kenit cam biasa la ektibiti dia

Tgk cartoon...

Uwaaaaa aku jek dok kebil2

Bahan bacaan xde...tunggu adik aku pos segala mak nenek majalah baru

Ekekeekke seb bek Jelita dalam senarai

Leh tengok resepi CMG


Ni nak tayang makanan arini

Oleh kerana xleh on9 siang tadi, aku men agak2 jek bahan2

Seb bek la 2-3 ari lepas dh jengah umah CMG ngan umah Kak Ummi

Inilah hasilnya

"Nasi Jagung Beriyani Ayam"


Aku guna beras biasa jek...kat umah ne de beras basmathi
Minyak sapi xde aku boh jek butter
Pastu daun pandan pun xde hehehehe
Tapi masih lagi sedap n harum
Pasal ade kulit kayu manis, bunga lawang, ketumbar

Tapi mmg sedap la...
Kalau x takkan darling makan bertambah2...3x tu
hahahahah seb bek aku buat lebih...
Darling sgt jarang memuji tapi kalau bertambah2 tu aku tau sedapp arr tu
pasan...

Ayam tu aku guna rempah beriyani
Sedapp...lenkali aku nak lebihkan rempah lagi power

Sape nak try g tengok resepi sebenar


8 Gtau jek:

Nur Hawa Mohd Zin said...

nyummy....macam2 mnu kuar...akak menu Qatar tak da? heheh

Nana said...

wah...terer ahh masak beznye

Ain said...

sungguh menyelerakan, dah la tengah puasa ni....

Shiela Latif said...

memang sodap tu...adeiii bila lar aku dapa mencoba resipi2 hebat nie...nampak lembut jer nasik tue...

patot lar encik hubby nak sangat bawak dia gi qatar...ekeke

Lelord said...

Awe : ekekeke sini pak arab mkn roti2. mana akak nk kenyang jd kena nasik gak

Lelord said...

Nana: huhuhu lom terer lagi...saya budak baru blajo arr :)

Lelord said...

Ain : ohhh pose ek..so tumpang tengok aje la kan

Lelord said...

Sheila : ape lagi ko pun coba la....tp siyes beb nasi ni sedap wpun aku guna beras biasa

huhuhu jaga pewoot laki, cukup tahun amik bonus...

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in