Ikan Bilis

Meh sembang pasal ikan bilis
Ni kira bahan penting kat dapo aku
Aduhaiii dah nak abis dah stok ikan bilis
Ada la segenggam dua je tinggal
Ritu g Jakarta xde lak 
Ekekekekee Jakarta tu kedai yek
Takkan la nk g Jakarta semata2 cari ikan bilis kan
Memandangkan ikan bilis kat Doha ni tak cantik
Beso2 dan cam keras je
So tiap kali balik Mesia mmg beli banyak
Dari yg beso, sedang dan halus...sumer ada

Camne la ikan bilis aku x cepat habis
 Huhuhuhu ni le antaranya yg aku jumpe gambo pas belek2
Ada lagi tapi karang korang nyampah lak
Pastu aku lak sakit hati pasal xde bilis
Lalalalallalaaaaaaa



19 Gtau jek:

myamyza said...

dapo kite pon same, mesti kene ada ikan bilis, sbb bsuami kite tu suke sangat makan nasi goreng ikan bilis.. memang penting selain bawang dan lada.. huhu

ajumohit said...

Wahh serious, terus lapar tgk nasi lemak ni lelord....

Lelord said...

@myamyza heheheh btul2 nasi goreng keta boh skali bilis goreng....darling kena boh byk2 lak tu hahha camne x abis bilis kat umah

Lelord said...

@ajumohit huhuhu g buat nasilemak...kat umah byk kan ikan bilis :)

Adyshariz said...

suka makan bilis gak, tapi doc suruh kuranglan la..nasik lemak nmpk sedap sgt kat sini

Fazlinil Irma said...

betul. dulu masa jd bibik. sy akan pastikan stok ikan bilis dan cili kering mesti sentiasa ada. alang sapa2 yg datang london. mesti kirim.

mamalieyna said...

aduuuh terliurnye ..seb baik dh lunch..huu~

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ada eh kat jakarta?ooo br tau,sbb klu miza terjah tak pernah jmp.huhuhu.

Lelord said...

@Adyshariz hahaha aku masak mmg sedap, sndiri masak kena la ckp sedap kan

Lelord said...

@Fazlinil Irma aah cili kering mmg stok, kat dorang kata cili kering kat doha penas yg amat, seb bek sy mmg sentiasa ada stok

Lelord said...

@mamalieyna aduhhh ibu mengandung ni...seb bek dh lunch kan

Lelord said...

@Lydia Miza(Aidyl Azim) aah jakarta ada mmg sama cam mesia punya

Cik Puan Zura said...

lelord, mintak family curier ikan bilis le dari malaysia ke doha...hehe... ikan bilis tu kalau salai pun sedap...nyum2..makanan org berpantang

Aleyn said...

Paling suka ikan bilis yg kecik2 tu....goreng cepat jer rangup...

Puan Kutu said...

favourite nie ikan bilis,klu takde laukmmg inilah makanannya..:)

Mamamya said...

aku paling malas nak kopek ikan bilis nih..tp paling suka makan...kdg2 aku bagi kat mak aku ikan bilis yg blm kopek..sbb mak mmg suka kopek bilis....huhuhuuuuu....

Kalamhati said...

Berbilis-bilis gambar dia..hehe terliur lak tgk nasi lemak tu..

cikpuanhady said...

sambal petai bilis tu yang tak tahan..terus meleleh ayaq liuq ni..nyum..nyum..

Nak mitak tlun boleh :Mehla komen entri Saya Bertudung

Blogshop kami :Nak cari handbag LV, Longchamp, souvenir? Meh klik sini

Nur Hawa Mohd Zin said...

ikan bilis awe suka yang garing2 kak

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in