Cubaan Pertama Nasi Kerabu Biru

Sudah le lama hajat dihati
Nasi kerabu biru nama diberi
Tak konfiden alasan tersendiri
Akhirnya tercapai kubuat hari ini

Ewah berpantun bagai
Hahahahhaa
Siyes dah lama nak mencuba tp memandangkan aku x reti
Pas malas melanda lgpun macam agak lama kena check-in dapo
Tapi keranamu nasi kerabu biru
Kugagahkan jua kaki melangkah ke dapo

Hebat!! perkataan yg sesuai ditujukan kepada peniaga2 nasi kerabu
Penat weii kat dapo
Terer btul la dorang masak berperiuk2
Aku yg masak tuk 2 org makan ni aje kerkecah dapo


Tadaaaaaaaaaaaaa...inilah rupa nasi kerabu biru
Lauk daging salai dalam oven, ayam goreng, 
telur ayam masin buatan sendiri
Solok lada buat gak cuma x berapa nak layu 
ahahahhaha santan x cukup arrr
Sambal belacan, sambal tumis, budu
Ulaman hanya taugeh, daun kesum, kobis dan timun sahaja


Dak kenit punya pinggan dan sebekas ulaman
Diratah2 aje ok
Pasni tatau la ntah biler buat lagi nasi kerabu ni
Tertunai le hasrat dihati ekekekekee

18 Gtau jek:

msredcheesecake said...

Hebatla....nampak menyelerakan....terliur da...

Kak Aya said...

nak resipi boleh?

Anawahid said...

biru mata hitamku di khamis mlm jemahat... wakakaka

Shiela Latif said...

alahai ling...dapnya nasik biru...ulam ulaman kesukaan ku aaummmm

Lelord said...

@msredcheesecake heheehe leh tahan gak le rasanya

Lelord said...

@Kak Aya kak aya,lela tengok kat myresepi..jap ek nanti boh link

Lelord said...

@Anawahid hahahha ok la tu kan

Lelord said...

@Shiela Latif aummmmm dap ni...aku buat kena la aku ckp sedap hahahhaa

Cik Yan said...

@Lelordbiru mata hitamku...eh..tetiba je!

puanbee said...

rajin lah akk ni , kalau bee beli aje lah ekeke

Kalamhati said...

Ececeh!hebak dah ni..hehe kalah org klate ni..terliur la plak..=p

Puan Kutu said...

uii sedapnya..cantik lagi warna biru..:)

Zue AnnaLeeya said...

rajinnya msak nasi kerabu...
makan suker sgt tp nak masak penyakit M tuh lebey...
hahahaha...

Lelord said...

@Cik Yan ahahhaha tetiba kan kakyan

Lelord said...

@puanbee ekekeke kat sini kena la rajin bee, kalau ada mesia akak beli jek

Lelord said...

@Kalamhati pe lagi kakwan..buat arr xpun g beli ekekekee

Lelord said...

@Puan Kutu alhamdulillah sedap...ecehh pasan lebey

Lelord said...

@Zue AnnaLeeya sini susah dpt..ada gak yg jual tp kalau masak sndri serba serbi bnyak tu yg best hahahaa

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in