Korang Ada Petua Bagi Le Kat Aku

Uwaaaaaa
Pesal asik selsema jek ni
Cam banyak kali je aku rasa..ntah dah bape siri pun x igt dah

Malam tadi xleh tido ngan tenang, aman dan damai ecehhh
Pastu aku pancit mende alah NI dalam idung
Dapat le tido tp ada gak le bangun ke toilet

Ni sambil aku wat N3 dak kenit pun aku dengar mengokol batuk
Cian..dah jangkit la ni
Darling kije...sok wajib ke spital karang melarat

Ubat batuk, pil selsema yg spital bg, pil selsema Hurix pun aku telan
Semalam minum Redoxon tu..sedap ekekekke
Masuk je tablet dalam air...
Huhuhu berbuih cam panadol soluble..x sedapkan panadol ni
Tapi redoxon mabalesss
Harap2 cepat le baik
Kalau korang ade petua bagi le yek!!!

Ni tayang menu dinner mlm tadi
Ayam panggang jek...yg macam goreng pisang tu kentang
Aku potong2 cam wedges kat kepci
Rebus jap..toskan pastu tabur ngan pepper ajishio nk pedas tambah serbuk cili
Celup dalam putih telur dan golek2 ngan tepung gandum
Goreng....pastu ngap..ngap...

Rupa x berapa menawan tp sedap muahahahhaa

18 Gtau jek:

..hizamirahim.. said...

hehe.
takde pulak petua.
XD
apa2 pun, moga sihat selalu.

ch@ said...

get well soon kak, kita takde petuala. selalunya kena jaga makan je la, kurangkan mkn mknn yg tak sihat, then kena sentiasa bersih tanpa habuk.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

get well soon..semalam ribut pasir..huhu.selsema masih teruk..rasa nak duk dlmumah je time camni kan?

Cik Sara said...

Huhuhu..saya pun tak de petua.. Biasanya kalau selsema + demam mahu 2 minggu gak baru kebah betul.. Neway, jaga kesihatan dan banyak minum air masak ye..

PuanBee said...

orang kata kalau selalu sangat selesema nih kurang vit c..hihi so apa lagi!!! cr vit c lah kak.

Mamamya said...

x der petua la pulak....aku pun baru kene selesema pagi nie....sambil bw asyik bersin2 jer....adehhhh

Gayahspears said...

kalo camtu.. akak bg la Gayah rase.. nk tau sedap ke tak..hihi

Zaidah said...

klu bataku cuba makan kicap n dicampurkan skit ngan limau kasturi...klu selsema tak ade plak....

pipoq said...

selsema ?

jangan biarkan kepala sejuk..kalo boleh selimutkan kepala n dahi waktu tidur..insyaAllah lobang idung kembali normal.

Lelord said...

@..hizamirahim.. insyaallah

Lelord said...

@ch@ekekke makanan kompom bersih

Lelord said...

@Lydia Miza(Aidyl Azim) tq LM, tu la dgr gak dorang kata ribut pasir...adehhh makin sejuk makin x sihat

Lelord said...

@Cik Sara macehhh perit dah tekak ni, air masak jek yg mampu

Lelord said...

@PuanBee muahhaha akak minum dh vit-c redoxon tu

Lelord said...

@Mamamya huhuhu x tahan aku selsema ngan batuk ni, idung dh cam nak melecet

Lelord said...

@Gayahspears ko nak rasa mende gayah ayam ke, selsema ke,vit-c

Lelord said...

@Zaidah orite bebeh tenkiu

Lelord said...

@pipoq tu mmg cara tido akak, selimut satu badan, pastu tutup kepala. adehh heater pun pasang nak kasi panas

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in