Salam Ramadhan Dari Doha #10

Salam ramadhan semua
Alhamdulillah hari yang ke-10 dah kan
Sekejap aje masa berlalu
Tapi yang dok menghitung hari ni rasa kemain lama la pulak

Hari ni menu masih berunsurkan pulut
Buat pulut panggang aje
Inti serunding daging
Sedap...siyes mmg sedap huhuhu
Menu iftar hari ni nasi hayam penyet aje
Seb baik ada skali tempe ngan tauhu
Sambal belacan tidak dilupa
Eh mana lak sup kosong aku ni?

Ni kuih lopes iftar ke-9
Tak sedap, huhuhu sori la ek jiran 404,601 & 701
Aku tak reti buat arr
Hahahhaha pengakuan berani ni
Siyes mmg x sedap, aku kukus jek
Sebelum tu siap kol Mem kat kg tanya
Haishhh mana la aku reti nak bungkus dalam daun pisang
Bentuk tiga segi siap kena ikat ngan tali tu
Aku rasa lopes yg direbus dgn daun lagi sedap 
dari lopes yg dikukus lapik daun

Iftar ke-8 aku buat buah melaka
Hahahhaa masih pulut kan walaupun hanya tepung pulut ekekekkee
Esok tatau la nak buat ape lak
Kuih koci kot
Kalau rajinnnnnnnnnn

5 Gtau jek:

Mamamya said...

aku suka semua yg ada pulut..x kira lah pulut ori atau pun yg b'asaskan tepung pulut..semua aku suka...

kuih lopes yg btl2 sedap mmg yg bungkus daun pisang n di rebus tu lord...yg kukus ni mmg x brp kick lah...tu sbb aku klu nak mkan order je dgn cik la sbb aku mmg fail bab nak membungkus tu....silap2 bila aku buka periuk semua pulut dah b'derai dari daun pisang....wakakakaaa...

nasi ayam penyet.....nxt week..huuuu

Anawahid said...

hah x sedap lopes tu, sib baik aku x puji, baru nk puji td... wakakakaka... tp pulut panggang tu sumpah sedap aku tgk... heeee

Anawahid said...

hah x sedap lopes tu, sib baik aku x puji, baru nk puji td... wakakakaka... tp pulut panggang tu sumpah sedap aku tgk... heeee

Anum said...

bestnya pulut panggang tue

Cik Puan Zura said...

rajin betul...
lama2 mesti terer buat kuih tu..

kreatif la pulut panggang inti serunding....

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in