Tentang Daun Tangki

Yuhuuuuuu
Salam uols
Hmmm ni kesinambungan Entri Ini
Korang pun mesti tak penah dgr daun tangki kan
Aku pun baru tau daun ni
Ni la dia rupanya daun tangki
Seakan2 daun semalu yek
Cuma xde la duri2


Hidup dalam air pokok ni
Dibahagian bawah ada selaput putih macam span
Tatau lak ape fungsinya
Aku cuba la menggoogle "DAUN TANGKI"
Tak byk info
Kalau korang tau tentang daun tangki ni share la ek
Kot la kat tempat korang namanya lain
Darling tau daun ni pasal katanya penah makan
Dia kan org Melaka
Daun tangki ni pemes kat N9

Darling kata buat masak lemak cili api
Dan ini la hasilnya

Sedap untuk piawaian tekak aku
Ada cam bau2 petai sket cuma x kuat
Darling kata benonya bau seakan petai sepatutnya lg mengancam
Tapi ya la kot kan, dah mendarat daun ni kat Qatar kurang la agaknya
Lengkali bulih la aku beli lg

Jom join Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!Jom kite klik2

10 Gtau jek:

ajumohit said...

penah jugak mkn daun ni, masal lemak cili padi sodap...

Lelord said...

@ajumohit huhu tu arr...kat mesia tak penah tau pun pasal ni, dok doha baru jumpe

Bionic women said...

x pernah tau pun, x pernah dengar namanya dan x pernah makan pun..huhuhu.

dah x tau camner nak makan kan? haha

Citarasa Rinduan said...

FIRST TIME AYU TAHU TTG daun tangki tu

kalau baunya like petai.. mmg menyelerakan

Lelord said...

@Bionic women eily, lela pun baru tau...

Lelord said...

@Citarasa Rinduan ayu akak pun baru tau, tp mmg ada bau petai..sedap

ms ni pun akak masak lemak cili boh skali bilis yg beso2 skali. huhuhu agak2 CMG yg terer bab masak ni tau tak ek

kakngah said...

wey... dah lama tak makan daun tangki. sodap nak mampuih. gulai lomak cili api... lepas tu goreng ikan masin.
memang pemes kat N9.

dulu, ayah aku memang tanam la daun tangki ni. bila kolam ikan dia kering.. dah takde lagi dah.. :(

Mamamya said...

aku x penah makan or jumpa daun tangki ni...1st time aku tgk....mak mertua aku org nogori tp x penah lak dia citer pasal daun tangki nih...sok balik kg aku nak tanya lah....

Nana said...

baru pes time dgr nama daun ni hehee

Adhwa Fashion said...

org banjar panggil ni susupan..mmg sedap buat masak lemak..buat msk singgang pun sedap

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in