BANYAK PERSAMAAN LEBIH SERASI

Memilih pasangan hidup adalah antara keputusan yang penting dalam menentukan masa depan. jodoh dan pertemuan ketentuan Allah s.w.t namun menjadi tanggungjawab kita untuk berusaha mencari yang terbaik. Perkahwinan adalah proses penyatuan dua hati dalam mencari keserasian untuk kehidupan yang indah. setiap pasangan mengimpikan kebahagiaan dan tidak pernah serik untuk mencari keserasian. Antara tips menjadi pasangan serasi:

1. Memiliki persamaan dalam ilmu pengetahuan seperti politik, keagamaan dan hobi. Atau, memiliki satu atau dua persamaan yang mendalam seperti menyayangi haiwan atau melancong.

2. Tawan hati pasangan dengan mempamerkan emosi yang sama terhadap sesuatu kejadian atau peristiwa seperti sama-sama gembira, sedih, terkejut, benci atau simpati.

3. Mempunyai penafsiran yang sama tentang hubungan seperti tahap keakraban, kebebasan, kebergantungan, pemberian atau pengorbanan.

4. Sentiasa membentuk ciri-ciri yang disukai dalam diri anda dan pamerkan kepada pasangan.

5. Kasihi pasangan anda bukan kerana wajah, harta, keturunan atau glamour.

6. Sentiasa membantu pasangan dalam mengukuhkan imej diri, merangsang semangat dan pupuk keyakinan dirinya.

7. Keikhlasan amat penting dalam memuji atau memotivasikan pasangan. Elak daripada sikap suka berbohong.

8. Selalu memberikan pujian berhikmah dan ikhlas bertindak sebagai magnet yang menarik anda kepada pasangan.

9. Sentiasa mengulangi perkataan atau ayat yang disukai dan disenangi oleh pasangan kerana dia akan berasa sangat istimewa dan dihargai.

Hheheheheehee pic selingan


Jom join Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!Jom kite klik2

11 Gtau jek:

Marsha~ said...

acecececececececece... pic kawen tuuu

Lelord said...

@Marsha~ kahkahkahkah saja, lg pun td nmpak profile pic ko kat fb bertuko lagi...huhuhu berlarian di tepian pantai ngan baju perantin

Salina@IbuAqil said...

Hehehehe ado jga pic selingan.. ;p

Shiela Latif said...

aku ngan latf ling tak reti aku nak bohong...huh! mesti tercerita yang benar jek...tak penah panddai nak bohong dia ling (yang sunat2 tu ada lah cam badan letih nak masak ker...ekeke)

puanbee said...

amboi pict selingan dia hee

Makbed said...

hahhaha..cantiknye gambar hiasan

Lelord said...

@Salina@IbuAqil ekekkekee

Bionic women said...

pic selingan tu kita nak like ler..hehehe..
tomei gambor kawin..hehe

Lelord said...

@Shiela Latif aku pun yg sunat ada gak le huhuhu

Lelord said...

@Makbed ekekeke gambo cantik ke aku cantik

Lelord said...

@Bionic women skang tomei gak kan..kan..

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in