Telur Pindang Perantau

Ada yang ngidam nak telur pindang
Dengan rela hati buatkan le
Karang kempunan lak
Tapi kan mana le aku nak cari berbagai jenis daun


Oleh kerana aku mmg penah tengok cara2 nak buat telur pindang
Iyer arr dulu masa aku nak kawin aku yg susun telur dlm peyuk
So guna aje la ape yg ada kat umah ni
Daun serai, kulit bawang, ketumbar, jintan
Hehehehhee daun pandan aku masuk skali
Boh garam n kicap sket

Kat doha ni telur sumer kaler putih
Huhuhu ok la tu dari putih bertukor sket kalernya




Jom join Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!Jom kite klik2

8 Gtau jek:

Kak Aya said...

telur pindang ni selalu ada kat majlis kawin , saya tak begitu gemar tapi suami cukup suka telur pindang, mungkin belah2 terengganu telur pindang ni tak begitu popular, itu sb saya tak begitu gemar.

baguslah mama najlaa buat sendiri telur pindang, kira terror la ni

Lelord said...

@Kak Aya hehhee kak aya kat johor mmg pemes telur ni, seb bek jadi cuma rasa x sesedap yg kat kg la...rebus 3-4 ari

norhidana said...

bestnyer kak... jd tuh.... perkh
org johor ngn telur pindah mmg tak blh di pisahkan ek kak...
dana pun kadang2 tingin gk mkn tp kene tunggu ada knduri kt johor la.. kt kl ni payah jmpa

Nur Hawa Mohd Zin said...

ada orang tak pandai buat jadi busuk....tapi orang johor buat sedap..macam2 rempah ada

Lelord said...

@norhidana alhamdulillah jadi..dana akak buat 3 bijik jek rebus 4 jam. buat sket takut tak jadi.

Lelord said...

@Nur Hawa Mohd Zin darling kata nanti balik doha kena bawak sket daun jambu ngan daun senduduk

Citarasa Rinduan said...

pandai kak buat..
ayu tau gak masak..
tapi...
ada problem bila makan telur rebus or pinang..
ayu buat2 tak terliur..

tapi............
yang nie mmg buatkan ayu terasa nak rasa..
wawawa.... takutnya berulang kembali..


kak, berapa jam rebusnya tu??

Lelord said...

@Citarasa Rinduan akak rebus 4 jam jek dlm rice cooker buat sket jek 3 bijik ekekek pasal takut x jadi. Lengkali leh buat lagi memandangkan jadik telur ni

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in