Tumit Pecah

Eh korang2 ade tak masalah yg sama cam aku
Cracked heels!
Pehhh ni la masa'elah yg aku hadapi masa kat Doha
Tatau la pesal...nak kata sentiasa kaki kat lantai...eh dh tentu la kan
Tapi aku pakai jek siper dlm umah..kaler pink lagi
Kalau zaman dulu2 kan org ckp alah ngan simen
Skang ni siap mozek, marble la mcm2 kan

Takkan pasal cuaca kot ekekke entah le
Tapi rasanya sumer geng2 aku kat al-handasaa tu mengalami mende yg sama
Mcm2 brand tuk cracked heels cream aku pakai
Tapi xde pape terjadi pun

Hmmmm alhamdulillah dh seminggu kat Mesia ni tumit aku licin jek
Takde pakai pape pun



Jom join Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!Jom kite klik2

14 Gtau jek:

Aida Tamrim said...

kita pun ada masalah yg sama gak...Laa ni guna myk j&j je...Ok la skit...tp kena rajin bubuh la..hehee

Bee said...

cuaca kot kak..bee ada jugak dulu..tp mang pijak simen lah hari2..bee sapu minyak tyt ok ler pulak!

Mama Zharfan said...

rasanya faktor cuaca--kat Msia kadar kelembapan tinggi--me kat UK ni pun tumit pecah gak..
click HB heheh

BIONIC WOMEN said...

memang cuaca ler tuh, nampaknya..tp kita yg duk mesia ni tumit pecah jugak sejak maintenance tukar tiles ke mozek. mungkin mozek murah kot.huhu.

Kniedaz said...

beli cream kat avon, foot works tu..amat berkesan..saya selalu guna tu kalau tumit pecah..hehe

Zaidah said...

mungkin faktor cuaca atau kekeringan disebabkan kurang minum air...

[leily.laily] said...

tumit kaki ai pun pecah gak lela..
sy guna cream heel packing kaler kuning tu, ape name tah.. lupa lak sbb jrg sgt gune.. hehehe, pastu guna yg avon nyer, foot callus tu time mandi.. kalo tetiap ari de mentenen ok r, jrg2 jd lg.. huhuhu, rajin berjalan kot.. :P

Unknown said...

aku ada juga masalah ni tp sejak pakai krim jenama cosway dah kurang sikit lah...klu dulu jarang pakai selipar kat dlm umah...skrg dah sentiasa pakai...

mungkin faktor cuaca kat qatar kot...kat m'sia ni kan cuaca blh kata x terlalu panas berbanding kat sana....agaknya lah... :)

r|nA @ ja|j|na said...

mybe cuaca kat doha panas sgt kot..same ngan rina, nak masuk 3 series ni, kaki² sudah pecah sane sini..biasanye lepas mandi gosok ngan batu pumis..skang ni dah agak malas skit, hehehe..

Sha@Mama TinaAzra said...

aku juga ada masalah yang sama/kdg2 sampai boring tengok heel cream. takde pun yang resultnya kekal. Mungkin kulit aku extra kering kot..nak kena amik supplement la agaknya

eB said...

sejuk kot la kan?... >_<
lela,
FM tuh dh sampai TQ yer... next wik baru eb wat n3... boley :)

Zasillah Ariffin said...

tetiba teringat :
hujan emas di negeri orang hujan batu dinegeri sendiri...lebih baik di negeri sendiri..

Unknown said...

cuaca kot kak ye

Aleyn said...

Dulu ader gak kena..tapi sekarang dah kurang sket....tak taruk aper pun...hhehe...kurang berjalan kot...

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in