Sarapan

Tumbuhan perlukan baja untuk terus hidup sihat. Begitu juga manusia yang perlukan sarapan untuk memulakan hari dengan lebih produktif. Sarapan pagi dapat membantu memberi kesan positif terhadap aktiviti otak supaya jadi lebih peka, cergas serta dapat memberi daya tumpuan yang lebih baik. Mulai saat ini, jadikan sarapan sebagai perkara wajib sebelum memulakan aktiviti pagi anda. Diri akan jadi lebih cergas, kesihatan pun terjamin!

Hehehhehe roti tabur milo
Roti bakar pun sedap kan
Bihun Singapore

'Tak sarapan, minda tumpul' artikel penuh SINI



INFO: Sarapan bukan saja memberi tenaga untuk memulakan hari baru, tetapi banyak faedah untuk kesihatan termasuk kawalan berat badan dan prestasi yang lebih baik.

  • Pemakanan berkhasiat dan lengkap, kaya nutrien, vitamin dan mineral memberikan tenaga kepada tubuh badan.

  • Dapat memberi lebih tumpuan serta prestasi di dalam kelas 

  • Lebih tenaga atau kudrat untuk terbabit dalam aktiviti dalam kelas atau di atas padang

  • Membantu merendahkan tahap kolesterol

  • 6 Gtau jek:

    Mama Zharfan said...

    yum yum sedapnya bihun tu..

    IntaNBerliaN said...

    terliur pulak tgk bihun singapore tu..hihii

    Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

    sedapnyer bihun singapore tu

    ariana said...

    Roti tabur milo..hehe. anak akak yg bungsu ni, suka sgt..kejap je Milo kat dapur tu habis..bkn sbb buat air, tp pasal dia mkn ngan roti..hehe

    kakyong said...

    kakyong x pernah miss sarapan.. at least 1 cawan air milo..

    Qaseh Suhaida said...

    suka makan hot choc utk sarapan pagi...

     
    Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in