Mantai Pun Berakhir.....


Mantai????

Hahahha aku dulu pun cam pelik je biler dgr perkataan mantai

Pantai aku tau la...

Korang tau ke ape "mantai" ni??


Mantai ni acara gotong royong potong2 daging..masak2 lemang..ketupat...camtu la

Tapi skang ni masak kat umah masing2 aje la kan

Tapi rasanya still ade lg yg meneruskan acara mantai ni

Cam umah MIL td dh siap ketupat, sambal kacang, rendang ayam..

Yang paling special rendang camel...umah mak aku pun kompom la ade kan

Ritukan kitorang bawak balik daging camel

Kuah lodeh jek lom buat

Huhuhu makan x hingat aku tadi masa bukak pose

Lemang pun ade td..tp bukan masak sendiri la pakngah yg bagi


Dan mantai pun berakhir tuk tahun 2010


4 Gtau jek:

Nur Hawa Mohd Zin said...

tahu gak..tapi kat sini cam panggil bantai jerk...heheh..ke awe silap dengar..kalu hari bantai/mantai ni petang kite bergotong rayong buat persiapan kan?

Siti Ruhayu Ab Rahman said...

wow

satu ayat perkataan y ayu belajar..
mantai..

hai, awe...rajin sungguh kamu singgah...sayang kamu

mummy_ayu said...

ah ah...time nie la paling best..leh gather ramai ramai...

Kalamhati said...

whaa first time jumpa perkataan ni..hehe

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in