Tahu Pong

Hai semua
Korang penah dengar nama Tahu Pong
Tatau le napa...kat sini aku rasa tauhu sedap manjang
Cerr kat Malaysia tauhu biasa tu pun aku x pandang
Tahu pong ni sedap
Makan cenggitu je
Ada rasa masin2 sket
Sebungkus ni siap sekali dengan cili
Kalau berani leh je kunyah cili tu

Kalau kat mesia tauhu cenggini leh masuk sekali dalam mee kari
Hahhaha ape namanya ek?
Kenapa disebut tahu pong?..........
Itu adalah kependekan dari kata tahu kopong
Dalam bahasa Jawa, kopong artinya kosong
Lha kok bisa tahu kosong? 
Inilah kenapa disebut tahu kopong
Hehehehehe nampak tu...kosong kan

Lagi info berkenaan Tahu Pong 

6 Gtau jek:

LYAfrina said...

kenal..tapi pngil tauhu je...

bila baca perkataan :TAHU PONG" rasa mcm ckp trg lak...

Tahu Pong- tahu pun...

ajumohit said...

ini ada dalam masakan jugak kan, yang buat masak lemak kuning tu, emm sedap hehehe

Mra Mastura said...

kalau makan cenggitu je mcm xpenah.
kalau mkn mee kari or pepe mcm pernh. hehe

Nini D.. said...

tahu ni mmg sedap tp aku tak pernah plak mkn cenggitu aje.

Mamamya said...

kmdo kata klu kat indon byk dijual tepi jalan..makan panas2 lagik...

ehhh...jom pi bandung..cewahhh tetiba!! hahahaaa.....

cik Jue Aka Ibu Farisyah said...

oooo..baru tahu namanya..bukan orang oanggil tauhu je...

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in