Ooooo Buah Bidara Rupanya

Hehehhehee kesinambungan entri sebelum ni
Korang penah tengok buah bidara?
Buah bidara rupanya....ataupun epal siam x caya baca SINI
Kat SINI pun ada
Aku memamg x penah seumur hidup tengok buah bidara
Seb bek rakan seperjuangan FNJ gtau
 
Kalau korang baca entri sblm ni aku ada gtau bijik dia tak mcm epal
Tapi macam plum kan
Hah meh tengok ni
 
KHASIAT BUAH BIDARA

Buah Yang pertama kali di makan oleh Nabi Adam a.s
Boleh menguatkan kecerdasan otak.
Melicinkan perjalanan usus.
Menghilangkan penyakit kuning.
Mencantikkan kulit.
Membuka selera makan.
Menghilangkan kahak.
Menghilangkan penyakit lambat hadam.

15 Gtau jek:

Sari Yusa Ibrahim said...

oooooooo... nasib baik Lelord gtau... cam tu rupanya buah bidara, selalu baca dalam pantun jer..

Anum said...

ooo baru anum tau

Lelord said...

@Sari Yusa Ibrahim kannnn jakun jap kak...tu pun kawan gtau kalau x mmg ku tatau

Lelord said...

@Anum hehhehe akak pun baru tau selepas beberapa jam post entri epal qatar

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Ooo, gitu.ym tk penah mkn buah ni.huhu.

lizz said...

tak penah makan buah bidara...kecik jer buahnyer...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Yunk.. Saya baca dlm satu blog tu, kat malaysia pokok ni buahnye blh besar cam epal hijau. Mereka pggl epal siam kat bkt kayu hitam. Daunnya dr pokok yg berduri blh digina utk mandikan jenazah. Tak tau lah saya...

norhidana said...

ooooooooooo ini lah buah bidara ye kak...ingtkan dgr kt pantun je...

mmg sebijik rupa epal tp bijik je lain...
tak penah jmpa lah kak buah ni...

Lelord said...

@Lydia Miza(Aidyl Azim) aah 1st link yg lela bg tu buahnya beso2 cam epal biasa tu

Lelord said...

@YaYaNsMuM a.k.a YM sedap..nanti nk try wat jeruk lak

Lelord said...

@lizz aah kecik je mcm buah kedondong tu jek besonya...tp kalau tengok kat link yg 1st tu beso buah epal

Lelord said...

@norhidana kat utara banyak dana...hehehe kawan akak org perlis gtau

Nad @ MamaZakwan said...

ooooooooooo, baru tau :)

Citarasa Rinduan said...

kalau tak syer..memamg ayu tak tau.. rasanya ala2 epal gak... okey... ada rezeki 1 hari sure dapat...

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY said...

sama la x pernah tgk buah bidara..ohh gini rupanye buah bidara..
mmg mcm buah epal la..

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in