Hohohohoho Mari Membakar

Bukan membakar lemak yek puan-puan sekalian
Semalam kan g fish market
Beli kembung, jenahak ngan ketam
Jadinya perasmian kita wat ikan kembung bakar je
Wat air asam
Pehhhhh...alhamdulillah kenyang
Ekekekeke saja ngada boh resepi air asam kat sini

Resepi Air Asam Ikan Bakar
*5 biji bawang merah
*1 ulas bawang putih
*Cili api (ikut suka la nak pedas mana kan)
*Sedikit belacan
*Garam dan gula
Air asam jawa (pekat pun ikut suka korang)
Sedikit budu
Bawang potong dadu
Tomato potong dadu

Cara-cara
Tumbuk semua bahan bertanda *
Campur kan bahan tumbuk dengan air asam jawa dan sedikit budu
Kemudian taburkan dengan bawang dan tomato yg dipotong dadu



9 Gtau jek:

ajumohit said...

Sedapnya ikan bakar tu lelord, cicah kuah asam mmg sedep hihi

IntaNBerliaN said...

mmg sedap ikan bakar kalau cicah dgn air asam ni.. makan tgh panas2 dgn nasi pun panas..mmg terangkatlah.. hihi

puanbee said...

simple tapi sedap bangat ..

lizz said...

memang sedap ikan bakar makan ngan kuah lemak...memang 2 3 pinggan nasi habis

Kalamhati said...

Sodaapp nih!=)

mamalieyna said...

wooo sedap wooo kembung bakar~ tergoda niiih~ hee~

Yatie said...

sedapnyaaaaa....kalau ikan bakar mcm ni mmng sedap makan panas2..kena air asam lagi...fuhhhhh maunya berpeluh2....tak cukup sekor makan...

norhidana said...

perkh... air asam tu mmg simple tp sedap...lg2 campur ngn tomato kak...

dana ngn edy paling suke bakar ikan cencaru,,pastu bakar ngn daun pisang lg...

wan nurul hezrina said...

chanteknya gambar n nampak sodap sungguh=)

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in