INFO: KEMULIAAN IBU MENGANDUNG DALAM ISLAM


1. Dua rakaat solat wanita yang hamil lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.

2. Wanita yang hamil dapat pahala puasa disiang hari & pahala ibadat dimalam hari.

3. Wanita yang bersalin dapat pahala 70 thn solat & puasa serta setiap kesakitan pada satu uratnya, Allah bagi satu pahala haji.

4. Sekiranya wanita meninggal dunia dalam masa 40 hari selepas bersalin ia dikira sebagai mati syahid. 
...
5. Wanita yang beri minum susu badannya kepada anaknya akan dapat 1 pahala daripada tiap titik susu yang diberikannya.

6. Wanita yang beri minum susu badannya kepada anaknya yang menangis maka Allah beri pahala satu tahun pahala solat & puasa.

7. Kalau wanita menyusui anaknya hingga cukup tempoh 2 setengah tahun, maka malaikat dilangit khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.

8. Seorang ibu yang menghabiskan masa malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit dapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.

9. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anaknya yang sakit akan di ampunkan oleh Allah akan seluruh dosanya & bila dia hiburkan hati anaknya Allah beri 12 tahun pahala ibadat



21 Gtau jek:

Zue AnnaLeeya said...

sgt besar ganjarannya kan????
dan sgt2 beruntung sbb kita di beri pluang menjadi seorg ibu...
Alhamdulillah...

info yg berguna nih...
nak share yer lela...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

alhamdulillah...besar ganjaran nya tu.rasa nak mengandung lg lah ~~

Lelord said...

@Zue AnnaLeeya mcm2 ganjaran yg kita dapat..sayangnya ada jugak ibu2 yg sanggup buang anak

sila la share

Lelord said...

@Lydia Miza(Aidyl Azim) jom miza hehehhee

Anum said...

besarnya ganjaran

IntaNBerliaN said...

betapa beruntungnya kita jadi perempuan & diberi peluang untuk berusaha dapat klebihan2 ni semua

ibu muslim said...

bersyukur kita dilahirkan sbg wanita & bpeluang mjd ibu... semoga kita mdidik amanah2 Allah dgn sempurna...Amin..

mamalieyna said...

Bertuahnya terpilih menjd seorang wanita dan ibu~ ^_^

wan nurul hezrina said...

best tull ganjarannya.untung2

Nida said...

syukurrrrr... kerana diberi peluang untuk merasai nikmat mengandung dan melahirkan.. thanks for sharing :)

kakyong said...

mama najla mengandung ke??

Lelord said...

@Anum kan beruntung jadi wanita &ibu

Lelord said...

@IntaNBerliaNinsyaallah mudah2 kita seua menjadi ibu yg terbaik untuk anak2

Lelord said...

@ibu muslim btul2 mudah2an amanah inikita jaga sebaik mungkin

Lelord said...

@mamalieyna bersyukur sgt dgn anugerah yg tak ternilai dgn wang ringgit

Lelord said...

@wan nurul hezrina btul..wanita insan terpilih

Lelord said...

@Nida sama2 nida

Lelord said...

@kakyong hehehe lom lagi kakyong..saja share

Kalamhati said...

Subhanallah..betapa Allah Maha Pemurah dan Maha Kaya dgn limpahan rahmat dan pahalaNya..

Citarasa Rinduan said...

amin....
sentiasa menunggu dan menunggu

norhidana said...

bersyukur sbb jd seorang wanita...juga mama

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in