Atasi Masalah Penyahhidratan

  1. Kulit kering bermakna kurang minyak semulajadi, penyahhidratan pula bermakna kulitmu kurang lembapan. Kenyit mata atau gerakkan otot wajah untuk rasa ia"ketat" dan gatal. Tak pun senyum di cermin untuk lihat jika ada garis halus pada sisi hidung, mata dan mulut.
  2. Kemudian letak jari telunjuk melintang pada wajah dan tolak kulit ke atas. Lihat jika ada garis halus pada bahagian kulit yang terangkat. Lepaskan dan lihat berapa lama masa yang diambil untuk kulitmu kembali normal. Jika ia berlaku serta-merta, itu bermakna kulitmu perlukan lembapan!
  3. Sapu lembapan pada wajah dan tubuh dua kali sehari untuk pastikan ia kekal halus.
*****aku guna ni best jek, almaklum muka kehausan..kering

Jom join Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!Jom kite klik2

7 Gtau jek:

Mamamya said...

kulit muka aku pn kering lah...tgh m'cari2 produk yg sesuai skrg ni...ingat nak try collegen...

Lelord said...

@Mamamya ekekeke aku pun tercari2 lagi, tp loreal hyrdafresh ni aku pakai ok. skincare lain jek tgh pandang2 jeling2

Nana said...

aku ni malas
nk sapu2 losen
tu kulit kering

rATu kEBaYA said...

kulit muka mmg berminyak...

Lelord said...

@Nana hahahha aku pun jenis malas beb, tp masa kat doha la baru aku rajin. pehhh kulit kering pastu pedih perit lak tu. kena la aku rajin

Lelord said...

@rATu kEBaYA huhuhu dah xyah pakai pelembab

Zaidah said...

bebaru aje rajin pastu malaslah...macam mana tu nak atasi lelord...

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in