Wah!..Nasi Ayam Penyet



Silalah berbangga dengan diri ko sendiri wahai MamaNajlaa
Korang tau tak...
Tak tau kan..kan...
Tadi aku ni dok la belek2 resepi...
Tatau dah nak masak ape nih

Pastu sesaje jek search kat google
Memang x penah makan pown walaupun selalu dengar

Ritu sebelum berlepas ke sini
Masa kitorang jenjalan kat KL
Ade gak le aku bunyik2 kat darling pasal ayam penyet
Darling tanya...tau ke kat mana
Hhahahahaha gelak2 jek aku jawab...ntah le kat ne yangg...

Berbalik ke menu yang aku masak ni...
Aku amik resepi kat Blog Wan Mus
Punya la malas nak salin resepi...
Sesape yang nak coba g jek SINI
Aku guna ayam biasa jek...anak ayam... kecit jek


Ishhhh sedappp beb...

Sambal belacan aku mabelessss




22 Gtau jek:

diraja22 said...

wow bestnya..

JaJa'Z said...

uishh..mantop..akak ketuk2 tak ayam tu...sebab ayam penyet ni ayam yang kena ketuk2..hehhehe

Lelord said...

Diraja22: nyummm..nyummm

Lelord said...

Jaja : hahahhaha masa nak belah2 ayam akak dh penyek2 dia...kecit beno ayam ni..mmg anak ayam kot. kat mesia sekor ayam leh belah 8, ni belah 4 jek hahahah

larra said...

wah nmpak sedap..kita pun tk penah rasa...penah dgr jek...nak try gak ler

Lelord said...

Larra : try la best ni..klik jek kat atas nun ade resepi

hana devushka said...

nyum2..(^_^)

Ena said...

wahhhhhhhhh.. pandai nye..

nak cuba juga la nanti..
nampak sedap.. :D

BIONIC WOMEN said...

alamak..ayam penyek...
kita baru merengek2 kat hubby nak makan ayam penyek, then ahad ritu dapat jugak makan kat kedai ayam penyek jjkc Taipan ni..huhu
Pasni leh ler wat sendiri jer..

EiJa ZaQuaN said...

wah..sedapnye ayam penyet..:)

baincardin said...

HDR is back! Jom layan!!!~ ^_^

rATu kEBaYA said...

sunguh menyelerakan anak tekak ni.. dah geli2 tekak minta diisi ayam penyet ni..

Chybee said...

ala...teringin pulak nk mkn ns ayam. huhu

Butang Pena said...

hai mama najla...
sedapnya masakan...
lehla blaja dr mama kan....
hehe...'
anyway, slmt menyambut ramadhan x lama lg....
salam perkenalan...
;)

azila said...

waa..sedapnya.2 hari lepas br melakar sejarah utk pertama kalinya buat sambal belacan sepjg hidup ini...hahah..jgn terkejut:)

sweetie2010.blogspot said...

Salam lela,

Nampak best tu lela. boleh buka restoran nasi ayam penyetkat Qatar ni.

Lelord said...

Ena : cuba jgn x cuba

Bionic Women : btul2 leh cuba sndiri jek ni...senang aje :)

Eija : sedapppp tau eija

Lelord said...

Ratu Kebaya : sila la ke restoren ayam penyet..xpun buat aje sndiri..layan...

Chybee : pe lagi masak la..hehehe

Butang Pena : salam kenal gak..bleh aje...sila tgk resepi hahahah

Lelord said...

Azila : muahahhah ok arr tu lenkali leh wat lg sambal belacan...belacan tu bakar dulu x? bakar jek atas pan sedapppp ooo bau belacan bakar

Sweetie : salam kak sweetie... good idea..bukak restoren ayam penyet kat qatar kan kompom pak arab suke mkn sambal belacan hheheh

Yan said...

wahhh berjaya buat ns ayam penyet wlupun xpnh merase..

Lelord said...

Yan: huhuhuhu tu yg bangga ngan diri sndiri tu. darling pun kata sedap

suriajingga said...

fevret aku nasi ayam penyet...aku suka mkn kat sunway pyrmid...sambal dia...huh....pedassss....seh..aku mkn sket je sambal dia..tp aku heran member aku leh mintak tambah sambal dia...lidah kebal btul..nnti ko trun KLIA tdo umh aku...aku bwk ko g...buka posa nak x????kita g ayam penyet....hehehehe

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in