Petua : Cara Mencantikkan Kulit


Nak tau rahsia dan petuanya?
Baik, aku akan kongsikan 2 petua bagi menghaluskan dan mencantikkan kulit. Ianya memang terbukti berkesan. Tak caya, cubalah. Ekekekeke aku x cuba lagi


Petua 1
——–
1. Ambil serbuk kulit kayu manis.
2. Campurkan ianya dengan bedak sejuk.
3. Letakkan sedikit air di dalam campuran dan gaulkan.
4. Sapu campuran tadi pada muka sebelum tidur.
5. Amalkan pada setiap malam.
* Jika anda amalkan petua ini, insyaAllah jerawat akan hilang dan muka akan menjadi bertambah licin/halus.



Petua 2
——–
1. Hancurkan tomato atau epal yang dah cukup masak di dalam satu bekas
2. Gosokkan perlahan-lahan campuran tomata & epal tersebut pada muka dan bahagian leher.
3. Biarkan selama 20 minit.
4. Cuci dengan air suam.
5. Amalkan selalu.
* Lendir yang terdapat pada tomato akan menghilangkan parut dan menyerikan wajah. Fungsi epal adalah mengurangkan pengoksidaan kulit muka.


Cakap banyak pun tak guna. Yang penting amal! Kalau tak amal, macammana kulit nak cantik.

Jadi, kepada rakan2ku termasuk arrr aku skali ....apa tunggu lagi? Mulalah beramal…baru ada kesan.


Nota Aku: dalam peti'es ade lagi tomato ngan epal...nak makan ke nak boh kat muke ek???







10 Gtau jek:

I n n z said...

malam tadi buat yg petua 1 tuh .
rase nk terbakar kulit .
pdih ya amat xP

Lelord said...

hehhehehe
adehhhh cancel arrr petua no.1

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

huhu...betol2...bape banyak petua pon yang kite tau kalau tak diamalkan..memang tak kan ade kesan..huhu...tq ye

Ena said...

cam best jekkk.. nak cuba gak la.. hehe

Zaidah said...

lelord dah testimoni blum...klu bagus nak cuba jugak....hehehe

Lelord said...

muahahahaha lom coba arrr tapi cam best jek kan

akmafaizal said...

sampai terbakar muka???..adeh, kena pk masak2 dulu ni :P

baincardin said...

Misteri alam jin...pernah terjumpa ke? heeeeeee.....^_^'

sweetie2010.blogspot said...

Salam Lela,

mih kita pakat buat sama-sama. kita lihat hasilnya. sapa tak mau kulit cantik yer Lela.

Angin Selat Melaka said...

Assalamualaikum...
Salah satu cara paling berkesan untuk mendapatkan kulit sihat adalah dengan menghapuskan kuman2 serta bakteria perosak yg berada di dalaman tubuh. Dapatkan info mengenai ini di:

Cara mencantikkan kulit dengan asli

Bila banyak kuman2 terkeluar, kulit wajah akan tampil cerah bersinar.

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in