Banana Muffin Saya


Tadaaaaaa...
Dah lama dh nampak Banana Muffin kat blog Kak yatie
Pastu lak kat umah mmg de pisang
So wat aje lah walaupun benonya kurang satu mende
IAITU
Baking powder
muahahhaha dan aku dah memandai masukkan ibu roti
pastu boh skali kismis
tapi sedappppp




Bahan-Bahan
  • 3 atau 4 biji pisang saiz besar (kak yati guna 4, aku guna 3 biji pisang montel..)
  • 1/2 cawan gula halus
  • 1 biji telur- dipukul sedikit
  • 1/3 cawan mentega/margerine cair
  • 1 1/2 cawan tepung gandum
  • 1 teaspoon baking soda
  • 1 teaspoon baking powder (huhuhu kat umah xde)
  • 1/2 teaspoon garam
Cara-Cara
  1. Satukan pisang yang dilecek bersama gula, mentega cair dan telur. Ketepikan.
  2. Dalam bekas yang lain satukan tepung gandum dengan soda bikarbonat, baking powder dan garam. Saya ayakkan bahan ini bersama.
  3. Kemudian satukan bahan basah tadi ke dalam bahan kering.
  4. Gaul sebati guna senduk kayu atau whisk je.
  5. Cedukkan ke dalam loyang muffin 3/4 penuh dan bakar pada suhu 350 F (175 c) selama 20 minit.(Saya bakar 180 C selama 25 minit).

7 Gtau jek:

Mamamya said...

yiepa3...gumbira sungguh tgk muffin ni...klu sama2 dok melaka mcm dulu mau aku kidnap 2-3 biji nih...ehehehehe.....

Lelord said...

mamamya a.k.a is : huhuhu seb bek jadi...aku try jek buat...saya budak baru blajo

sebelas said...

mak oii..s.edapnya muffin nie :D





http://nomborsebelas.blogspot.com/

Shiela Latif said...

sedapnyer...tak rasa tau sedap nih...hukhuk...sikit :P

Ena said...

nampak sedap laa...

nak kena cuba juga nie..

;D

Yatie said...

Salam Lela,
Uwaa menjadi cantik je muffin tu...bak seketoi..

Lelord said...

Kak Yatie: muahhaa seb bek jadik kak, akak dh terer sy baru nak blajo

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in