Usia Meningkat 5 Gaya Perlu Diubah


Seiring dengan pertambahan usia, penampilan seseorang terutama dari segi pemilihan pakaian, solekan dan sebagainya harus diberi perhatian supaya kena dengan peringkat usia.

Jika usia remaja bebas bereksperimen dengan pelbagai gaya dan busana namun tatkala usia makin meningkat ke usia 30 anda perlu memikirkan fesyen yang sesuai jika tidak mahu ditertawakan dek penampilan tersebut. Berikut adalah beberapa perkara tentang gaya yang boleh anda fikirkan sebagai perubahan.

Tukar Kaca Mata
Jika anda masih mengenakan kaca mata tebal sebaiknya gantikan saja. Ia membuatkan anda kelihatan lebih tua. Oleh itu gantikan yang lebih terkini sesuai dengan usia anda. Kaca mata dengan model baru akan membuat anda tampak lebih muda dan tentunya bergaya.

Potong Rambut Bahagian Depan
Sesuatu yang sangat ringkas seperti potongan rambut bahagian depan akan membuat seseorang itu tampil berbeza. Potongan ini mampu memberi wajah lebih segar dan muda, selain membuat orang lebih fokus pada mata kita. Justeru, pilihan potongan rambut bahagian depan sesuatu bagi anda yang mahu kelihatan awet muda.

Pilihan Seluar Jean
Jean yang tepat akan membuat penampilan kelihatan lebih ceria dan santai. Pilihan model seluar jean yang lebih bergaya dan sesuai dengan usia pasti membuatkan penampilan lebih menarik. Seluar jean jenis denim berwarna gelap dengan potongan boot, akan membuat anda tampil menarik.

Mengenakan Inner
Shapewear atau inner ala-ala korset akan membuatkan anda kelihatan lebih langsing dan ramping. Namun, jangan memilih yang terlalu ketat sehingga sukar untuk anda bergerak mahupun bernafas. Sebaiknya, pilih yang sesuai dan selesa tatkala dikenakan pada tubuh.

Pilihan Warna Pakaian
Warna kontra dalam gaya berpakaian akan membuat seseorang kelihatan menyerlah atau menarik perhatian. Warna merah jambu memberi kesan lembut atau feminin. Bagi dilihat lebih langsing, kenakan busana warna yang sama. Pilihan busana dengan warna cerah atau terang akan membuat wajah lebih menonjol.

Sekiranya anda ingin memberi kesan minima pada bahagian atas tubuh, pilih berwarna gelap pada bahagian atas dan warna terang untuk bawah. Begitulah sebaliknya jika ingin kesan minima pada bahagian bawah tubuh.

Agar Mata Lebih Memukau
Solekan takkan sempurna jika bahagian mata tidak mendapat sentuhan. Solekan mata yang cantik tentunya akan memperindahkan lagi wajah. Jadi bagaimana untuk memperolehnya. Tip berikut mungkin boleh anda aplikasikan.
• Bagi yang kurang gemar memakai bulu mata palsu memadai dengan sapuan maskara. Untuk menampakkan mata tampak lebih besar, gunakan maskara dekat dengan bulu mata, lalu sapukan maskara dengan gerakan zig zag atau dua arah, bukan satu arah.
• Bagi mata bahagian bawah pula guna penggaris mata dengan pilihan warna terang. Sebagai contoh penggaris mata warna putih. Penggunaan warna putih juga membantu membuat mata lebih segar terutama bagi anda yang kurang tidur dan lesu
• Jangan takut mengenakan solekan smokey eye. Jika kena dengan cara dan kaedahnya, tentu solekan tersebut memberi kesan dramatik dan menarik.
• Gunakan pembayang mata jenis kilat berwarna ungu, hijau, biru atau emas (salah satu) tanpa perlu tertumpu pada warna kelabu mahupun hitam semata-mata.

***balik mesia bulan 2 nanti nak tuko spek, nak potong rambut (huhuhu byk beno gugur)

13 Gtau jek:

ch@ said...

haish! kena tukar gaya nmpk nya ni. 30an bakal menyusul. seriau rasa.

alyyani said...

nak kena tuka spek gak! huhu..

missina said...

ermm ape spek yg latest ek?huhu,,br je tukar tp fesyen same je,,klu over takut tkleh nk pakai keje plak,,huuh

Puan Kutu said...

selalu rasa diri muda walhal dah tak lama nak ke angka 30 tu.haha..

Em's Family said...

i pun risau2 gak nak masuk angka 3 ni tahun depan.. dah masuk angka matured dah

IntaNBerliaN said...

2 thn lg dh nk 30 thn ni... kne amik tips ni.. hihii

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

wahh dah 3 series ni kena beli masakra lah kot?ekeke..jom sopink2

Lelord said...

@ch@ hehehhe akak ni dah lepas 3series x juga berubah2 perasan muda belia aje

Lelord said...

@alyyani tu arr dh nk masuk 2 thn ni x tuko spek

Lelord said...

@missina hahahaa btul2 kang yg fancy klakar lak yek

Lelord said...

@Puan Kutu aiseh diriku yg dh nak masuk 34 ni pun pasan cam 20 thn je

alinac lover said...

hehehe btoi tu..byk kenA tukar kalo dh berubah usia.. yong pon dah tukar hehehe

wan nurul hezrina said...

rasanya nurul kena tukar yang pertama tuh..hehe

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in