Elak Memakai Coli Lebih 12 Jam

Ada sebab mengapa saranan ini dibuat. Ia kerana memakai coli lebih daripada tempoh 12 jam sehari mampu meningkatkan risiko kanser payu dara. Sebabnya coli akan memberikan tekanan kepada payu dara terutama kepada sistem limfa.

Sistem ini mengandungi sejenis saraf yang sangat kecil dan berfugsi untuk mengeluarkan toksin, sel debris, sel kanser, virus, bakteria dan sebagainya untuk keluar dari sistem payu dara. Namun begitu, coli juga penting kerana ia menyokong dan mengekalkan bentuk payu dara.

Ramai wanita mengakui mereka tidak selesa jika tidak memakai coli. Sebagai penyelesaian, elakkan memakai coli semasa tidur. Ini adalah antara cara untuk membantu mengelakkan risiko kanser payu dara.

8 Gtau jek:

ardinihumaira said...

betul tu.. serba salah jadinya.. pakai jd gtu.. tak pakai jadi cemtu... hehe.. so paling senang masa tdo jangan pakai.. :)

Lelord said...

setuju sgt...

Nana said...

kita start dari mula2 pakai bra lagi g dah tau pasal xelok pakai bra lama2 so malam time tido mmg xpakai bra.dah dilatih dari tingkatan 1 heehe

KASIH said...

saja pun kalau tido pakai bra rasa macam badan kena ikat.. lagi pun cepat peluh.. jadi jangan pakai bra.. ;-)

~ Sall said...

salam kenal. Betul tu aku setuju sgt2. biasakan tidur tanpa memakai coli bukan saja mengelakkan risiko kanser ia juga membantu agar payu dara bebas dari bernafas dan bergerak2 pd waktu malam.

Lelord said...

sgt selesa tido tanpa lilitan di dada huhuhu

Nur Hawa Mohd Zin said...

awe setuju...heheh...sumtime kena bagi rehat gak..

rynas said...

pernah tertidur dgn bra..bangun pagi sesak nafas jer rasanya

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in