Dak Kenit Suke Ni...


Mmmmm saje nak kongsi ngan korang...

Ni la dia air yg najlaa suke minum selain susu Neslac Gold


DUTCH LADY YES! : A NUTRITION FRUITY MILK DRINK – GOOD DIET AND ENERGY FOR KIDS. BANTU TUMBESARAN DAN KECERGASAN KANAK -KANAK

Hasil kajian terperinci ke atas pengguna, Dutch Lady Malaysia mendapati bahawa kanak-kanak sekarang dibesarkan dengan susunan jadual yang penuh. Selalunya, selepas sekolah, mereka terpaksa mengikuti kelas tusyen, kelas bimbingan agama serta berbagai lagi kurikulum untuk perkembangan jati diri seperti kelas muzik, kelas seni dan bahasa serta pelbagai lagi.

Ini membuatkan mereka berasa amat penat serta tertekan dengan desakan untuk terus menunjukkan prestasi hebat. Untuk terus kekal bertenaga untuk mengamati pembelajaran serta bermain, kanak-kanak perlu kekal aktif dan segar sepanjang hari.

Dengan itu, Dutch Lady Malaysia memperkenalkan Yes!, iaitu minuman susu berperisa buah-buahan yang diperkuat dengan Kalsium, Zat Besi, Vitamin B1 & B2. Yes! dipek dalam botol 90ml ini boleh disaji di mana sahaja – di rumah mahupun di sekolah, semasa bersukan, di kelas tusyen mahupun sewaktu kelas muzik.

Yes! boleh diperolehi dalam empat perisa buah-buahan yang menyegarkan lagi lazat iaitu Anggur, Strawberi, Oren dan Tutti Fruitti.

- Minuman berkultur sangat popular di kalangan kanak-kanak masa kini

- Bagi kanak-kanak di bawah usia setahun, minuman berkultur hanya boleh diberi jika kanak-kanak itu mengalami masalah muntah, cirit-birit, atau sembelit yang teruk sahaja.

- Bagi kanak-kanak berusia setahun ke atas pengambilan jus berkultur mampu memperbaiki proses penghadaman.

- Vitagen perlu diminum setiap hari untuk mengekalkan keseimbangan yang baik di antara bakteria yang baik dan bakteria yang bahaya. Apabila keseimbangan ini tidak diganggu, kita akan berasa sihat dan segar. Vitagen juga membekalkan flora usus kita dengan bekalan tetap laktobasilus.Laktobasilus di dalam Vitagen bersama dengan bakteria yang baik di dalam usus kita akan menindas bakteria yang bahaya daripada merosakan kesihatan kita

- Setiap botol Vitagen mengandungi lebih daripada 10 bilion bakteria baik. Ia mengandungi jus buah-buahan sebenar dan dikulturkan di dalam susu yang berkualiti tanpa bahan pengawet.

- Vitagen boleh diberi kepada bayi-bayi yang berumur satu tahun atau kepada bayi-bayi telah dilahir beberapa bulan bergantung kepada kesihatan bayi-bayi dan keadaan najisnya. Mula dengan sedikit Vitagen yang dicairkan dengan air suam (sebagai contoh: satu sudu Vitagen dicairkan dengan dua sudu air suam).Tujuan memberikan Vitagen kepada bayi-bayi adalah untuk membekalkan mereka dengan laktobasilus yang hidup dan bukan untuk mengganti susu ibu atau susu formula/rumusan.


10 Gtau jek:

Nur Hawa Mohd Zin said...

kak..awe cam comel jerk ( perasan lebih ni )..awe nak jugak.kak belikan k..heheh

Lelord said...

mehhh dtg klebang

Nur Hawa Mohd Zin said...

klebang dekat jerk..t awe balik dulu k..heheh..eh kite leh jumpa ek kak ek

Lelord said...

blehhh je...tu ajak skali budak nama siti ilyana

Unknown said...

SALAM SINGGAH MALAM..

TQ ATAS INFO,,
SEBAB UMAI MINUM MASA DIA KECIK2 HARI2 SAMPAI 3,4 BOTOL
..SEKARANG AYU DAH BAGI GLUKOS OREN PULAK...
DAN MAKAN PRODUK NESTLE

Lelord said...

hehehehhe sama2

AishaAminudin said...

sedapnye najlaa minum .. aunty nk skit..

Azrul Hisham said...

hehe..sebut pasal vitagen, semalam saya telan 5 botol terus vitagen sebab perut meragam...sekarang dah ok... :)

Lelord said...

Adysahriz: hehehehe najla makan telor ngan kicap jek pun org kata cam sedap

Azrul: tu la dia kebaikan vitagen - love ur tummy (ekekekeke mentang2 la penah kije ngan vitagen wat promosi kat budak2 skolah)

Joy Kalonas said...

Info yg menarik. manusia memerlukan bakteria sihat utk menentang bakteria2 'jahat', termasuk bakteria H.pylori (penyebab gastrik pada pangkal perut) dan vulgaris (penyebab penyakit kelamin pada wanita)

My tips berkenaan diet dan kesihatan
http://sususejat.blogspot.com

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in