4 Makanan Untuk Kulit Bercahaya

• Ikan Salmon
Ikan ini sangat kaya dengan vitamin dan protein yang bermanfaat untuk tubuh dan kulit manusia. Ikan salmon kaya khasiat omega 3 yang boleh membantu menjaga pori-pori kulit anda dari kotoran. Selain itu, ikan salmon juga mengandungi selenium yang boleh melembutkan kulit dan membuat kulit nampak bersinar.

• Kacang Almond
Pilihlah kacang almond menjadi kudapan Anda. Selain enak, ia juga sangat baik untuk kulit. Kacang almond mengandungi omega 6 dan omega 9 yang boleh membuat elastisiti kulit kekal kenyal dan lembut. Vitamin E dalam kacang almond juga berperanan sebagai antioksidan yang membangunkan kolagen dan melindungi kulit dari bahaya sinar ultra lembayung.

• Minyak Zaitun
Bukan rahsia lagi minyak zaitun sangat kaya akan vitamin. Minyak ini bagus untuk kulit kerana kaya vitamin E dan antioksidan yang boleh melembutkan dan mempercantik kulit.

• Strawberi
Buah yang satu ini rendah gula dan kalori namun tinggi antioksidan, vitamin C yang terkandung dalam strawberi sangat baik untuk menjaga kulit agar kekal sihat. Strawberi mengandung alpha-hydroxy acid yang boleh menciptakan kolagen semula jadi dalam tubuh dan mengurangi sel-sel kulit mati.

6 Gtau jek:

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

sume yg mahal kat Msia ni.. hihi

kie said...

huh ikan salmon tu tak penah cuba... kacang almond memang penah... minyak zaiton selalu... kdg2 mkn jeruk zaiton kat mesir byk.. arghhh strawberi feveret..... musim sejuk beli sampai 3kg sekali hadap ngan kawan2 hehehe

Lelord said...

@Sari Yusa Ibrahim hehhehee kak yus sekali sekala ok la kan

Lelord said...

@kie akak pun salmon x penah cuba tp rasanya cam x lalu je tekak ni hahaha. yang lelain tu mmg selalu

mamaarifakeemaisy said...

huu..malangnya semua di atas, tk suka makan..aduhai..camno tu..

salam ziarah, lama tak singgah sini..huu~

NEKCIK said...

salmon wat asam pedas ..sedaap

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in