Menu Iftar Ke-3 & 4: Nasi Ambeng

Salam siaran
Opssss jangan lak korang ingat menu untuk 2 hari yek 
Tajuk di atas bukan menggambarkan 2 hari 
aku melantak nasi ambeng @ ambang yek
Ni semua gara-gara nampak status BFF
Tapi memang pun ada cadang nak wat nasi ambeng
Tapi pasal macam remeh nak menyediakannya aku pikio semula
Tetiba ada lak status Mamamya ni
Adehhh x leh jadi kena tiru gak muahahhaha
 Makanya menu iftar ke-3 mamamya dan menu iftar ke-4 ahkak adalah nasi ambeng
Muahahahahaa bungkus tu
Daun pisang ada lg sket 
Balance aritu wat kuih koci, pastu hari berikutnya ikan bakor
Terhasillah nasi ambeng perantau
Alhamdulillah sedap :)
Selalu kan org makan nasi ambeng dgn ayam kicap
Tapi kali ni aku wat ayam sambal
Lagipun sambal goreng aku dah boh kicap
Ayam kena la kasi warna merah 

12 Gtau jek:

Aisy Nasiha said...

rajin betul....bestnya dpt mkn ni...saya ada tgk di bazar ramadan, tp tak menarik macam ni.

Norzie hany said...

Wahhh sedapnya nasi ambeng.

Chekgu Azrine said...

rajin yek lela.. nampak sedap dan cantik je deco..hehehe

Mamamya said...

wahhh....menyelerakan & lagik best makan b'alaskan daun pisang kan... aku laptop rosak ni mood nak ambik gmbo makan2 pun x mari..huhuuuu.. ni pinjam note book kmdo...alahai kecik mata aku... ;)

Ena said...

rajin sungguh la kan..

camne la nak ada aura rajin sepanjang masa mcm ni? adeiii...

norhidana said...

aduh la kak, rajin nyer.... semua ada, lengkap, siap bungkus lg ngn duan pisang, msti sedap bebeno bau nyer...

tak kisah mkn ngn ayam kicap ke ayam sambal, yg penting ada serunding kelapa tu... perkh

Anum said...

rajinnya

Marsha~ said...

perghhh.... aku pernah makan sekali je kat bt pahat, masa bertunang dulu... tak sedap pon... tapi nape kau punye nampak luarbiasa sedapnye????

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

wahhhhhhhhhhhh...menggoda!

Nad @ MamaZN said...

maveles! =)

Saleha said...

rajinnya nak buatni:) kat doha pun leh buat erk.. senang erk nak carik bahan2..?

ch@ said...

alahaiii terliurnya. mabeles.

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in