Puding Rambutan Dangdut

Misi mencari laici dalam tin x berjaya
Ingat nak buat puding laici
Setelah puas mencari xde lak
Rambutan pun jadi la kan
Resepi sama je cam wat puding laici
Dulu aku penah buat dah puding laici dangdut
Ramai blogger dah buat ni
Dah separuh bekas baru ingat nak snap gambau
Tu nampak dah merekah berdangdut punya pasal la tu
Panas-panas sedap dan nyaman je puding rambutan ni berdangdut lalu kat tekak
Dah macam taufufah lembutnya
Sapa yg xde gigi kompom suka makan ni main telan je hahahha

Bahan-bahan
* 10 gm agar-agar serbuk/1 paket agar2 biasa (28 gm)
* 2 liter air
* 2 cawan gula (saya letak 1 1/2 cawan je)
* 2 tin laici (asingkan airnya) aku guna rambutan
* 1 tin susu cair

Cara-Cara
  1. Masak agar-agar hingga mendidih.
  2. Masukkan gula. Biar mendidih lagi. Tutup api. (jika guna agar-agar biasa, tapis dulu.)
  3. Masukkan air laici dan susu cair. Kacau rata.
  4. Tuangkan dalam acuan samada loyang ataupun mangkuk2 kecil. Sejukkan sebentar.
  5. Kemudian sejukkan dalam fridge.
  6. Hidangkan bersama buah laici yang telah diasingkan tadi.

(*Agar-agar ini memang sangat lembut seperti taufufa tu..kalau dalam bekas besar, skop aje dengan senduk bila nak makan.) 




7 Gtau jek:

Nad @ MamaZN said...

ambpi kak
siap berdangdut lagi nama resipinya, hehe
kretip!
pasni rock plak kak! =p

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

gud idea..
bleh try ni rambutan blkg umah tokma nmpaknyer dh kuning tu..
hehehhe..

Yatie said...

sedap gak kalau guna rambutan..leh cuba ni..

c u m u h a m a said...

Assalamualaikum :)

Maaf mengganggu . Nak minta tolong sikit boleh ?

Minta tolong LIKE page n gambar nih . Kalo sudi share & promot skali la naa . Mohon kerjasama awak & rakan blogger sekalian. 1 LIKE mampu membuat ibu & anaknya tersenyum bahagia. Terima kasih ,Jasa anda amat dihargai :)

1. LIKE this page , https://www.facebook.com/Mumnbabycom


2. LIKE this photo , https://www.facebook.com/photo.php?fbid=344849685583802&set=a.332350763500361.70545.111646315570808&type=1&theater&notif_t=photo_comment_tagged


TARIKH TUTUP : 31 JULAI 2012

Anonymous said...

nak tanye, pudding ni manis tak? ke sedang2 je manisnye? sbb nmpk cam banyak je air gula 2 tin dgn 1 stgh cwn gula lagik. tringin nak buat. tapi saya tak suka manis2..

Lelord said...

@Anonymous x manis sgt sesedap rasa je, gula sy letak secawan stgh, air gula yg dlm tin tu mmg x byk pun

Anonymous said...

@Lelord

orite. thanks. nak cuba esok. :)

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in