Alhamdulillah Semuanya Lancar

Assalamualaikum
Ramai yg tau kan aku balik Malaysia 4hb
Walaupun hanya dapat tengok tubuh kaku abah berselirat dengan pelbagai wayar dan tiub
Aku puas sekurang-kurang masih sempat jumpa
Semua orang mmg terkejut pasal abah bukannya pernah keluar masuk wad
Kalau sakit pun setakat pening sakit kepala
Tetiba dikhabarkan ada serangan jantung
Semua anak-anak balik
Adik-beradik abah, anak-anak saudara abah pun datang di hospital
Kawan-kawan abah pun sama
Tapi dah memang tertulis
Abah pergi di malam jumaat

Selepas doktor beritahu jantung berdenyut perlahan
Kami bergegas ke hospital
Mereka dah cuba yg terbaik
Kami redha
Mak pun nampak tabah
Uruskan semua kemudian bawah abah balik malam tu juga
Bacaan yaasin bergema di malam hari

Pagi jumaat abah dimandikan di rumah
Sebelum bawa ke masjid kami buat solat jenazah
Aku turut serta
Selepas solat jumaat sekali lagi solat jenazah
Dan kami iringi abah ke tanah perkuburan
Bersemadilah abah di sana
Mudah2an abah di tempatkan di kalangan orang-orang yang beriman

Tahlil selepas isyak berjalan lancar
Insyaallah untuk hari ke 2,3,7 & 100
Al-fatihah


30 Gtau jek:

Nad @ MamaZakwan said...

innalillah...
salam takziah utk akak n famili
moga rohnya di tmptkan dikalangan mereka yg beriman

akak, tabah ek!

tetibe rase sayu..... ;(

Shiela Latif said...

Innalillah..
salam takziah ling.
Semoga Arwah ditempatkan dikalangan org2 yang dikasihiNYA. AMin.

Al-Fatihah.

Salina@IbuAqil said...

Al-Fatihah buat arwah..
Kak!!
Salam takziah kak..
Moga akak sekeluarga tabah & redha..
Dah tersurat janji-NYA..
Arwah ke tempat yg lebih baik kak..
Take care yer..

~ Lady ell ~ said...

takziah kak lela dn keluarga..A-Fatihah utk arwah..semoga arwah bersama dalam golongan org2 beriman...

ummi_khalish said...

al-fatihah...salam takziah lela..semoga Allhayarham abahmu tenang dan di tempatkan di kalangan para mukmin.... amin ya rabb.. semoga dirimu juga tabah menghadapi kehilangan ini...:-( (terasa sedih sebab diriku jua jauh di rantauan....)

Whitey Mommy said...

Al-fatihah...
semoga abah kak lela tenang disana dan ditempatkan bersama orang-orang yang soleh...
Amin...

Kak Aya said...

Salam.

Al Fatihah

Semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama golongan orang yang beriman dan beramal soleh.

JaJa'Z said...

innalillah...salam takziah dr jaja kak...semoga roh nya tenang di Sana...

Izan Ishak said...

salam takziah buat kak lela n famili... tabahkan hati ye kak...

al-Fatihah... moga roh arwah tenang di sana...

Em's Family said...

salam takzia. moga roh arwah ayah u ditempatkan bersama org yg soleh. alfatihah

εïз mummyHaza εïз said...

banyak2 bersabar yek... salam takziah dari haza sekeluarga.. semoga arwah ditempatkan di golongan yg soleh... al-Fatihah

pipoq said...

takziah dari pipoq sekeluarga..

didoakan mudah mudahan rohnya ditempatkan bersama sama para solihin..

pengalaman sy dulu pun masa arwah mak meninggal, alhamdulillah sempat semua adik beradik berkumpul disisi arwah mak masa akhir nyawa tu..takde la rasa ralat sangat dan alhamdulillah semua pun redho dengan ketentuan Allah..

Fabulous Me said...

Alfatihah..

Takziah utk u sekeluarga..

Ena said...

salam takziah buat lela dan keluarga..

Sha@Mama Tina said...

Al-Fatihah buat abah ko lord.. salam takziah.. be strong beb.. ketentuan Allah sudah sampai buatnya.. Allah lebih sayangkan dia.. sabar ye

wa said...

Alfatihah..wa pun dah kehilangan mak, lagi-lagi lansgung tak sempat jumpa dia...sakit jantung jugak..
Moga tabah ya..

Kalamhati said...

takziah lela..hmm semoga arwah tenang di sana bertemu Penciptanya..amin

mamalieyna said...

Salam takziah..

Al-fatihah baut arwah..moga rohnya ditempatkan dikalangan orang yg beriman..Amin.. ^_^

juliaakmal said...

takziah...semoga tabah.....

Diela Zaimi said...

salam takziah buat mama najlaa sekeluarga...semoga tabah hendaknya...AlFatihah...

Sari Yusa Ibrahim said...

Innalillahiwainnailaihirojiun..

Takziah, Lelord...

Al-Fatihah, semoga roh allahyarham ditempatkan di klngn org yg beriman & beramal salih... Amin...

adianiez AIDA said...

salam takziah dari aida...
al fatihah...

Hush said...

alfatihah..
semoga mama najlaa tabah..

Mamamya said...

alhamdulillah senang arwah abah pegi..sekejap je sakitnya & anak2 pun ada dekat dgn dia sblm 'pergi'...

smga abah ditempatkan dikalangan org2 yg beriman n tenang di sana.... al-fatihah.

Citarasa Rinduan said...

salam takziah sis... Ayu tak tahu..
2 mggu tak ada pc.. tak online, hanya pernah tbaca kisah kak balik scara mengejut sbb arwah masuk hosp..

tu y ayu asyik tanya....

moga arwah tenang disana,.

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

salam Lelord..salam Takziah k.atie ucapkn kpd Lelord sekluarga.Semoga tabah dgn dugaan dr Allah ....& Arwah ditempatkn dlm golongan org2 yg beriman.Al-Fatihah.

Munnafendy said...

salam takziah...semoga arwah tng kat sana..byk2 kan kirim pahala utk arwah..

Scarlett O'Hara said...

Takziah.Moga arwah ditempatkan di kalangan mereka yg beriman.

wan nurul hezrina said...

salam takziah untuk akak sekeluarga.semoga rohnya dicucuri rahmat

alinac lover said...

salam takziah kak

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in