Telur Masin Perantau

Stok telur masin yg aku bawak dari Malaysia dah habis
Jadi kena la buat sendiri 
Makan bubur nak kena boh telur masin
Pastu kang nak makan ketam sambal telur masin
Lagi masak udang telur masin
Huhhhu camne la stok x abis cepat
Ni kali ke-2 buat
Skali buat tak banyak pun
Ni pakai telur ayam je
Tatau nak cari mana telur itik
Takpe la kan memandangkan telur ayam ni 
kulit kaler putih kira bajet cam guna telur itik le
6 biji je huhuhu
Bukan susah mana pun...masak je garam sampai larut
Banyak mana garam tu main agak-agak je
Bila dah suam
Masukkan le air garam dalam botol
Eh sebelum tu jangan lupa basuh la dulu telur tu
Pastu peram le 2-3 minggu
Tadaaaa ini la hasilnya





9 Gtau jek:

Nurzakiah Hanum said...

sedap tue nak satu

norhidana miswan said...

perkh ngences aku kak nengok tlr masin ko ngn msk lmk cili api...

dana mule2 ingat tlr itik td sbb putih lupe lak tlr ayam sana pun putih gk... oooo mcm senang lak bt sndiri yek

Lelord said...

Alahhh mesia byk kan

Lelord said...

Senang aje tp rasanya kalau yg dengan tanah tu lg mantap le.

Lydia Miza said...

Sedap. Tau x yang, kat sini x pernah lg sy buat sbb telonya kulit coklat. Hahaha, yg putih mahei la pulak

Dahlia Abas said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Akak,telur itik ada banyak kat lulu. Tp mcm limited je.. Btw, salam perkenalan. Saya pun stay d AD. Akak stay area mane?

Lelord said...

Hehehe sedap tau ketam sambal telur masin...fuhhh terliur

Lelord said...

Huhu penah cari tp x penah jumpa. Akak dok area khalidiya. Salam kenalan

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in