Rendang Pucuk Ubi

Ehhh kat sana ada pucuk ubi ke?
Hah mesti korang nak tya cenggitu kan
Kalau ubi yg ku rebus dijadikan santapan pagi ada
Apakah maknanya??
Hahahahaha
Sedap kan..kan..
Wakakakakakaaa darling balik kedai gtau kata ada "pucuk ubi"
Dan disuruhnya aku nangis dulu cam fynn jamal masa dpt bilis dan belacan
Benonya xde la pucuk ubi pun
Dah jadi daun ubi hah
1st time jump ni tu yg jakun jap 
Tak kisah la janji ada

Ni dapat kat kedai indonesia
Siam mari ye rakan-rakan sekalian
Setelah diteliti daun ubi ni dijadikan le rendang pucuk ubi
Proses nak keringkan rendang
Gini la rupa parasnya
Sepatutnya kena lagi kering dan agak garing
Tapi xleh tahan lapor hahahahaa

Resepi Rendang Pucuk Ubi
Bahan-bahan
Pucuk ubi - rebus kemudian perah sedikit dah kerat kasar
Bawang merah - blend
Cili api - blend
Ikan bilis-blend
Serai dititik
Serbuk kunyit
Santan
Garam

Cara-caranya:
~Masak santan bersama bawang merah, ikan bilis dan cili api, 
serbuk kunyit & serai hingga pecah minyak. 
~Masukkan pucuk ubi, perasakan dengan garam
~Masak sehingga kering 

**bahan di atas main agak2 je 

2 Gtau jek:

norhidana miswan said...

aduh sedapnyer nengok ubi rebus cicah sambal totok tuh kak...

walaupun pucuk ubi tuh dh tak nampak sgt mcm pucuk kire ok lah kan, dr takde kan...

Lelord said...

Hahahaa boleh la wat lepas gian rindu dendam makanan msia

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in