Bila Mula Makanan Pejal Sembelit Pulak

Haluuuu
Entri sebelum ni berkenaan Si Onteng Omell yang dah mula solid food
Aku ikut la 4 day rules dengan puri epal+kurma
Cenggitu la yg maklumat yg aku google
Semuanya berjalan lancar
Lepas 4 hari menu tukar ke Puri Avokado lak
Hari pertama tu najwaa makan sket je
Mungkin sebab dah lain lak rasa kot
Aku dalam kepala dah plan pas puri avokado bleh la try pisang, pear, prun ke kan

Tapi...alahaiii najwaa menangis meneran
Kesian aku tengoknya terangkat punggung
Dah sapukan minyak, urutan kat perut masih tak berjaya
Panik dah mama dia
Bila teran nampak la stool cuma xleh kuo
Terpaksa la aku pull out
Uwaaa ciannya anak aku
Walaupun aku tolong dengan cara tu tapi stool masih ada la kan kan dalam
Bila masuk hari ke-3 aku x sanggup dah
Seb baik darling last off day
Bergegas la ke Burjeel Hospital
Sebelum tu memang aku dah google
Kebanyakan bayi yg dah mula dengan makanan pejal akan sembelit
Seb baik tahap najwaa ni kira biasa
Yang aku google anak anak sampai gigil meneran
Bila jumpa paed dia tya ada bagi makan pisang tak
Gtau le yg memang lom bagi lagi
Rupanya kan pisang akan buat najis lagi keras
Ada baby yg ok dengan pisang
Fuhhh seb baik
Doc suggest jus prun
Dapat le sebotol syrup 5ml yek kena bagi 
Ubat ni aku bagi guna sudu lagi senang dari nak guna syringe huhuhu
Seb baik la manis najwaa xde la menolak
Pastu g cari jus prun tp ada epal prun boleh la dari xde
Jus ni lak nak bg guna botol najwaa tanak plak
Agaknya dah set dalam botol adalah susu kot wakakaka
Takpe la dikk mama bagi guna sudu gak

Alhamdulillah dah boleh la poopoo cuma sket beso jari aje la tiap kali melabur
Takde la meneran nangis2
Lepas minum ubat ngab jus ni masih meneran cuma x seteruk kelmarin la

Harapnya kembali normal lepas ni 
Pastu kita guna menu lain lak hehehee

3 Gtau jek:

Anum said...

COMELNYA BABY

Amirul said...

Nombor 7 lah paling... eeewwwww

Lydia Miza said...

Siannya.. Kesian sgt klu ank sembelit. Masuk tiga hari ank x poopoo mmg gelabah la maknya

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in