Gigih Kerana Keropok Lekor

Biasa la kan bila dah duduk jauh ni
Tekak pun macam-macam la permintaannya
Seumur hidup mmg x penah la aku gentel kopok lekor
Beli aje senang
Dek kerana tekak ni gigih dan gagah la aku buat

Resepi aku google je 
Ikut aje bahan2 cuma x ikut exactly berat sumer
Aku men agak-agak je
Guna ikan kembung, tepung sagu xde pakai je tepung ubi huhuhu lebih kurang aje kan
Ambil isi ikan blend bersama bawang putih, kendian masuk dalam bekas boh garam, boh tepung gaul la guna tangan sampai x melekat
Kiranya x lembik x keras la
Aku sapu kat tangan minyak sket pastu baru golekkan doh...saiz ikut suka
Rebus dalam air mendidih boh minyak sket supaya doh x melekat antara satu sama lain
Bila dah timbul doh tadi maknanya dah masak
Angkat dan toskan
Rupa paras lepas digolek-gelek panjang
Macam2 saiz ada lalalalalala
Nampak tu dah timbul kopok lekor aku
Lepas rebus sejukkan jap baru la potong serong dan goreng
Yeaaaaa berbangga aku pasal berjaya buat kopok lekor
Rasa??
Takde la sesedap tokey kopok lekor kan
Tapi kalau najlaa boleh makan maknanya sedap la kot hahahahaa
Sos pun buat sendiri cuma x cukup gelap tapi cenggini pun sedap gak
Lepas ni bleh la try guna tenggiri lak
Huhuhuhu berangan dulu



2 Gtau jek:

Nurzakiah Hanum said...

sedapnya

ayu Ismail said...

Dari rupa memang nampak jadi ...pandai gak kalau akak jadi apalah kopok tu

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in