Aidil Adha Di Perantauan

Eid Mubarak
Untuk kesekian kalinya Hari Raya Qurban di perantauan
Takpe la kan lagipun Hari Raya Aidilfitri kan tiap tahun kat Malaysia

Ni je juadah kami
Gigih gugel hahahaha almaklum la 
Nasi Hujan Panas Ribut Petir hehehe seb baik jadi
Ayam masak merah, pajeri nenas, papadom, kek marble
Sedap gak lauk cenggini
Kombinasi mantap haahahaha angkat bakul
Hajat hati nak ke embassy
Tapi nak buat camne anak2 bangun kul 8 pagi
Dah lepas makan juadah terhebat air tangan sendiri tetiba darling kata jom jalan Dubai
Ehhh boleh saja
Singgah jap National Mosque, Sheikh Zayed Mosque
Tapi tak dapat nak masuk pun
Pintu pagar tutup, siap ada askar lagi jaga
Ku tengok ramai gak orang datang makanya ambil aje gambo kat luar
Lengkali la kita pegi
Boleh la kan dari takde gambo
Ke Dubai tu memang tujuan JJCM
Mula tu kami ke Maraheb tp tutup untuk lak
Gugel la kat mana lagi ada yemeni cuisine
Makanya menjelajah la ke Turath Almandi kat Jumeirah Beach
Haishhhh pesal lak mata mandang ke lain tu
Teruja kakak dengan air biru
Dah 3 tempat kami g makan yemeni cuisine
Lengkali aku up pasal makanan yaman ek
Selesai makan kita putar-putar keliling kota hehehehe
Memang xde g mall pun
Lepas pusing-pusing kembali la ke Abu Dhabi
Singgah jap kat Yas Island
Dah sampai Abu Dhabi pun ni, Sarayat Beach kot tempat ni
Ingat nak ke tempat yg ada layang-layang beso tu tapi tutup lak ada ntah nk buat apa
Lagipun tatau celah mana nk masuk situ
Hahahahaa bergambo aje la kejap
Ada la pengunjung yg wat bbq, tengah mancing, terjun tiruk
Kami posing je lalalalalaa
Subhanallah
Cantik sangat


2 Gtau jek:

LM said...

Cantik nya gmbr last tu lela

Lelord said...

Kan kagum dgn kebesaran-Nya

 
Copyright © Mama Najlaa Punya | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top|Sign in